تراکنش‌های ارز دیجیتال هند در ماه دسامبر به یک میلیون در روز رسید

تراکنش‌های-ارز-دیجیتال-هند-در-ماه-دسامبر
آنچه در این مقاله میخوانید

سه منبع که مستقیماً با این نوآوری آشنا هستند، گفتند که بانک‌های هندی در ماه دسامبر برخی مزایای کارمندان را از طریق روپیه دیجیتال پرداخت کردند و به این ترتیب به بانک مرکزی هند کمک کردند تا هدف خود مبنی بر یک میلیون معامله روزانه تا پایان سال 2023 را محقق کند.

ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، که به عنوان روپیه الکترونیکی شناخته می‌شود، به عنوان جایگزین دیجیتالی برای پول نقد فیزیکی طراحی شده و با استفاده از فناوری دفتر توزیع شده ساخته شده است.

بانک مرکزی هند (RBI) در دسامبر 2022 برنامه آزمایشی روپیه الکترونیکی خود را آغاز کرد، اما حتی با وجود این که کاربرد آن با اتصال آن به رابط پرداخت‌های متحد (UPI) که یک چارچوب برای انتقال پول همتا به همتا از طریق برنامه‌های موبایلی را تسهیل می‌کند، به شکل قابل توجهی گسترش یافته بود، معاملات به طور میانگین تنها 25,000 مورد در روز تا پایان ماه اکتبر بود.

منبع اول که با اینی برنامه آزمایشی آشنا است، گفت که با این حال، ماه گذشته برخی از بانک‌های خصوصی و دولتی بزرگ مبالغ مرتبط با طرح‌های مزایای کارمندی را مستقیماً به کیف‌های پول CBDC کارکنان، به جای حساب‌های حقوقی آن‌ها، پرداخت کردند.

منبع دوم گفت که این بانک‌ها شامل  بانک HDFC  (HDBK.NS)، بانک کوتاک ماهیندرا (KTKM.NS)، بانک اکسیس (AXBK.NS)، بانک کانارا (CNBK.NS) و بانک اول IDFC  (IDFB.NS) بودند.

این منبع افزود که بانک مرکزی هند (RBI) انتظار دارد که شرکت‌های غیرمالی نیز این اقدام را دنبال کنند و به این ترتیب به افزایش بیشتر معاملات کمک کنند.

یک مدیر اجرایی آشنا با این برنامه آزمایش گفت که حتی پایگاه کاربران نیز به طور پیوسته در حال رشد است … “از 3 میلیون نفر در ماه دسامبر تا حدود 4 میلیون کاربر در حال حاضر.”

منابع از افشای نام خود خودداری کردند چون مجاز به صحبت با رسانه‌ها نیستند. بانک مرکزی هند (RBI) هنوز به ایمیل درخواست ما برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

در سطح جهانی، کشورهایی از جمله چین، فرانسه و غنا در مراحل آزمایشی پروژه‌های CBDC خود هستند. کشورهای دیگری مانند نیجریه ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی کرده‌اند، اما با وجود ارائه پاداش‌هایی مانند تخفیف‌ها در کرایه سواری‌های اتو-ریکشا (auto-rickshaw)، موفقیت چندانی نداشته‌اند.

رویترز قبلاً گزارش داده بود که پس از این که بانک مرکزی هند از سایر بانک‌های هندی خواست تا حجم تراکنش‌های خود را افزایش دهند، بانک‌های هندی نیز برای معاملات روپیه الکترونیکی پاداش‌هایی ارائه می‌دهند.

شرات چاندرا (Sharat Chandra)، از بنیان‌گذاران انجمن بلاک چین هند، گفت: “پرداخت حقوق کارمندان با استفاده از CBDC یک گام خوب است.” او افزود که سایر مسیرها مانند جمع‌آوری مالیات عوارضی نیز می‌تواند شامل شود تا از این طریق به تشویق بیشتر پذیرش این ارز دیجیتال کمک شود.

دیدگاه خود را درباره تراکنش‌های ارز دیجیتال هند در ماه دسامبر به یک میلیون در روز رسید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.