گزارش روزانه بازار فارکس، 5 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-5-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پیش از انتشار آمارهای کلیدی ایالات متحده بعدازظهر امروز، سهام آسیایی روند متفاوتی را نسبت به یکدیگر طی کردند.
  • پس از وقوع زلزله، ارزش ین ژاپن به روند نزولی خود ادامه داد.
  • شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات انگلیس کمی بالاتر از حد انتظارات بازار منتشر شد.

اخبار بازار

  • با توجه به انتظار فعالان بازارها برای داده‌های مهم مربوط به اشتغال غیرکشاورزی و بیکاری آمریکا که امروز در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد، سهام آسیایی روند متفاوتی را نسبت به یکدیگر طی کردند. تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی می‌کند که فهرست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 175 هزار نفر افزایش یابد، در حالی که انتظار دارند نرخ بیکاری نسبت به ماه گذشته به طور اندکی به 3.8 درصد افزایش یابد که نشان دهنده رشدی پایدار، اما با سرعتی معتدل‌تر است. انتظار می‌رود پس از آن که انتشار صورت‌جلسه‌های فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ‌ها به افزایش ارزش دلار منجر شد و احتمال کاهش نرخ فدرال در ماه مارس را از 95 درصد در ابتدای هفته به 70 درصد کاهش داد، انتشار این داده‌ها به هدایت بازار در مورد چشم‌انداز نرخ‌های آمریکا کمک کند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • ین ژاپن (JPY) پس از سودهای قابل توجهی که در ماه دسامبر به دست آورده بود، زیان‌های خود را افزایش داد، چون به دلیل زلزله‌ای که در اوایل هفته رخ داد، احتمال دور شدن از سیاست نرخ بهره منفی بانک ژاپن (BoJ) بیش از پیش بعید به نظر می‌رسد. با این حال، در میان مدت، تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که افزایش سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم (FDI) از ین ژاپن در سال 2024 پشتیبانی کند (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات انگلیس به 53.4 رسید، که کمی بالاتر از پیش‌بینی‌های تیم تحقیقات بارکلیز و 52.7 مورد انتظار فعالان بازارها بود، و بالاترین برآورد از ژوئن 2023 محسوب می‌شود. در جای دیگر، داده‌های مربوطب هشاخص قیمت مصرف‌کننده( CPI) اروپایی امروز در ساعت 10:00 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. بر اساس داده‌های مربوط به تورم ملی برای آلمان، فرانسه و اسپانیا، تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که تورم شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) مربوط به کل کالاها در ماه دسامبر 0.11 درصد نسبت به ماه گذشته و 2.9 درصد نسبت به سال گذشته باشد، که 4 واحد پایین‌تر از پیش‌بینی اولیه آن‌ها است (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 5 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.