وضعیت اشتغال کانادا در ماه دسامبر

وضعیت اشتغال کانادا در ماه دسامبر
آنچه در این مقاله میخوانید

آمارهای روز جمعه نشان داد که اقتصاد کانادا در ماه دسامبر 100 شغل خالص اضافه کرد و نرخ بیکاری در 5.8٪ باقی ماند، اما دستمزد کارکنان دائمی با سریع‌ترین سرعت در دو سال گذشته افزایش یافت.

تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، افزایش خالص 13500 شغل و نرخ بیکاری را از 5.8 درصد در نوامبر به 5.9 درصد پیش بینی کردند.

طبق آمار کانادا، متوسط رشد دستمزد ساعتی برای کارکنان دائمی  رقمی که بانک مرکزی به دقت آن را دنبال می‌کند  از 5.0 درصد در نوامبر به نرخ سالانه 5.7 درصد در دسامبر افزایش یافت. این بالاترین نرخ رشد از زمان ثبت 5.7 درصد در ژانویه 2021 بود.

بانک مرکزی کانادا اعلام کرده است که رشد دستمزدها در محدوده 4 تا 5 درصد، مانع از تلاش‌های این بانک برای کاهش تورم می‌شود.

رشد دستمزدها در کانادا همچنان قوی باقی مانده است، اگرچه رشد شغل در ماه‌های اخیر کاهش یافته است زیرا اقتصاد تحت تأثیر 10 افزایش نرخ‌های بانک مرکزی بین مارس 2022 و ژوئیه 2023 کند شده است.

بانک مرکزی کانادا نرخ سیاستی کلیدی خود را از ژوئیه به بالاترین حد در 22 سال گذشته یعنی 5 درصد در حالت تعلیق قرار داده است زیرا بررسی می‌کند که آیا نرخ‌ها به اندازه کافی بالا هستند که تورم را به هدف 2 درصد بازگرداند یا خیر.

با کاهش آهسته تورم و کاهش غیرمنتظره تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم، بازارها و اقتصاددانان انتظار دارند که بانک در نیمه اول سال 2024 کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

دیدگاه خود را درباره وضعیت اشتغال کانادا در ماه دسامبر بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.