پلیس تایوان روسای صرافی‌های رمزارزی متهم به کلاهبرداری را دستگیر کرد

پلیس-تایوان-روسای-صرافی‌های-رمزارزی-متهم-به-کلاهبرداری-را-دستگیر-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

پلیس تایوان اخیراً دو نفر را دستگیر کرده است که متهم به فریب دادن 100 سرمایه‌گذار برای خرید ارزهای مجازی جعلی هستند. پلیس همچنین 14 نفر دیگر شرکت‌کننده در طرح کلاهبرداری را دستگیر کرده و بیش از 7 میلیون دلار به صورت نقد و ارز مجازی را کشف کرده است.

ارزهای مجازی بی‌ارزش

پلیس تایوان اخیراً دو مدیر اجرایی ACE Exchange، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمز ارزهای منطقه، را دستگیر کرده است. دستگیری‌ها پس از تحقیقاتی صورت گرفت که به این نتیجه‌ رسید که این دو نفر به فریب دادن 100 نفر برای خرید «ارزهای مجازی بی‌ارزش» کمک کرده‌اند.

طبق گزارش Liberty Times Net، لین نان (Lin Nan)، یکی از مدیران اجرایی، از وعده ثروت سریع برای جذب افراد ناآگاه برای سرمایه‌گذاری استفاده کرده است. گفته می‌شود که پان نان (Pan Nan)، همدست ادعایی لین نان، نیز ارزهای مجازی جعلی را در ACE برای افزایش اعتبار آن‌ها فهرست کرده است. قبل از این که نهادهای اجرای قانون آن‌ها را دستگیر کنند، این دو نفر توانستند برای سه سال این کلاهبرداری را انجام دهند.

علاوه بر دستگیری این دو نفر، پلیس همچنین 14 نفر دیگر را در 15 مکان مختلف در تایپه (Taipei)، نیو تایپه (New Taipei) و تایچونگ (Taichung) دستگیر کرد. در یورشی به محل سکونت لین نان، پلیس بیش از 3.6 میلیون دلار (111.52 میلیون یوان) پول نقد و ارز مجازی به ارزش کمّی بیش از 3.4 میلیون دلار کشف کرد. پلیس تایوانی تخمین می‌زند که کل ارزش زیان‌های مرتبط با طرح کلاهبرداری لین نان و پان نان بیش از 36 میلیون دلار باشد.

پس از بازجویی‌ها، لین نان، پان نان و 14 نفر دیگر به بازداشتگاه منتقل شدند. آن‌ها قرار است بر اساس قانون کیفری منطقه، قانون پیشگیری از پولشویی و قانون بانکداری متهم شوند.

نظر شما در مورد کلاهبرداری‌های صورت گرفته در صرافی معروف تایوانی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پلیس تایوان روسای صرافی‌های رمزارزی متهم به کلاهبرداری را دستگیر کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.