در میان افزایش سختی و کاهش قیمت هش، نرخ هش بیت کوین در اوایل سال 2024 به رکورد 549 EH/s رسید!

نرخ-هش-بیت-کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

در پایان هفته اول سال ۲۰۲۴ میلادی، نرخ هش بیت کوین رکورد جدیدی را در تاریخ ۶ ژانویه (۱۶ دی ۱۴۰2) ثبت کرد و به یک سطح بی‌سابقه ۵۴۹ اگزاهش در ثانیه (EH/s) رسید. هرچند نرخ هش پس از ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ (۴ دی ۱۴۰۲) کاهش یافته و از ۵۴۶ EH/s به ۵۱۰ EH/s رسید، اما در میانه کاهش قیمت هش و افزایش سختی، دوباره احیا شد.

سال ۲۰۲۴ با رکوردشکنی نرخ هش بیت کوین در ۵۴۹ EH/s آغاز شد

میانگین هفت روزه نرخ هش بیت کوین در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۶ دی ۱۴۰۲) به رکورد جدیدی رسید و به ۵۴۹ EH/s دست یافت. این نقطه عطف از رکورد قبلی که در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ (۴ دی ۱۴۰۲) با رسیدن به ۵۴۶ EH/s در روز کریسمس ثبت شده بود، فراتر رفت. ۵۴۹ EH/s معادل ۵۴۹ کوئینتیلیون هش در ثانیه (H/s) یا ۰.۵۴۹ زتاهش در ثانیه (ZH/s) است. یک زتاهش معادل ۱,۰۰۰ EH/s یا ۱,۰۰۰,۰۰۰ پتاهش در ثانیه (PH/s) است.

hash-rate

در حال حاضر، میانگین متحرک ساده سه روزه (SMA) نشان می‌دهد که نرخ هش در بالاترین سطح خود به ۵۶۵ EH/s رسیده است، اما همین میانگین متحرک ساده سه روزه که در ۲۵ دسامبر ثبت شده بود، نشان از یک رکورد برتر با ۵۸۰ EH/s دارد. تا تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۷ دی ۱۴۰۲)، دقیقاً ۵۰ استخر ماینینگ با داده‌های SMA سه روزه که استخر Foundry USA را در صدر قرار می‌دهد، به طور فعال در نرخ هش شبکه بیت کوین مشارکت دارند.

در سه روز گذشته، Foundry با ۲۶.۹۳ درصد از نرخ هش، با ارائه ۱۴۱.۵۹ EH/s، پیشتاز بوده است، در حالی که Antpool با ارائه ۱۳۹.۱۳ EH/s و ایجاد ۲۶.۴۶ درصد از کل نرخ هش، با فاصله کمی آن را دنبال می‌کند. پشت سر آن‌ها F2pool، Viabtc، استخر Binance و استخر Mara متعلق به Marathon قرار دارند. این افزایش در نرخ هش همزمان با کاهش قیمت هش به ازای هر پتاهش در ثانیه (PH/s) و افزایش اخیر ۱.۶۵ درصد در سختی رخ داده است.

علی‌رغم نرخ هش قوی، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که به دلیل فواصل طولانی‌تر بلوک‌ها نسبت به میانگین ۱۰ دقیقه‌ای مورد انتظار، با بلوک‌های اخیر که بین ۱۰ دقیقه و ۳۲ ثانیه تا ۱۰ دقیقه و ۵۵ ثانیه زمان می‌برند، کاهشی بین ۱.۵۹ تا ۸.۵ درصد احتمالی وجود دارد. تا تعیین هدف بعدی که برای تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۹ دی ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده است، کمتر از ۱,۸۰۰ بلوک باقی مانده است.

در مورد رکورد جدید نرخ هش، چه فکر می‌کنید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره در میان افزایش سختی و کاهش قیمت هش، نرخ هش بیت کوین در اوایل سال 2024 به رکورد 549 EH/s رسید! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.