کاهش انتظارات تورمی در تمام افق‌ها

کاهش انتظارات تورمی در تمام زمینه‌ها
آنچه در این مقاله میخوانید

انتظارات تورمی کوتاه مدت به پایین ترین سطح در سه سال اخیر کاهش یافته است. 

بانک مرکزی فدرال رزرو مرکز داده‌های خرد اقتصادی امروزه بررسی انتظارات مصرف‌کننده در دسامبر 2023 را منتشر کرد، که نشان می‌دهد انتظارات تورم در افق‌های کوتاه ، میان مدت و بلند مدت کاهش یافته است. نکته قابل توجه ، انتظارات تورم در افق کوتاه مدت به پایین‌ترین سطح ثبت شده از ژانویه 2021 رسیده است. رشد درآمد و هزینه‌های مربوط به رشد نیز از سال 2021 به پایین‌ترین سطح ثبت شده خود کمی کاهش یافته است.

میانگین انتظارات رشد قیمت مسکن بدون تغییر در 3.0% باقی ماند و بسیار بالاتر از میانگین 12 ماهه سری 2.4% باقی ماند.

میانگین انتظارات بیکاری یا میانگین احتمال اینکه نرخ بیکاری ایالات متحده از یک سال بالاتر باشدبا 1.4 درصد امتیاز به 37.0 ٪ کاهش یافته است و میانگین احتمال از دست دادن شغل یک شخص در 12 ماه آینده با 0.2 درصد امتیاز به 13.4 ٪ کاهش یافته است.

رشد پیش‌بینی شده متوسط در درآمد خانوار با 0.1 درصد امتیاز به 3.0 ٪ کاهش یافته است، که بالاتر از سطح قبل از ارزش‌گذاری فوریه 2020 است.

انتظارات رشد متوسط هزینه‌های خانوار با 0.2 درصد امتیاز به 5.0 ٪ کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح ثبت شده از سپتامبر 2021 رسیده است.

دیدگاه خود را درباره کاهش انتظارات تورمی در تمام افق‌ها بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.