گزارش روزانه بازار فارکس، 9 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-9-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • شاخص خرده‌فروشی‌ ماه دسامبر در انگلیس ضریب اطمینان پایین مصرف‌کننده را نشان می‌دهد.
  • داده‌ها در آلمان همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهند.
  • سهام آسیایی یک شبه با پیشی گرفتن از شاخص نیکی 225 افزایش یافت و به سطوحی رسید که از سال 1990 مشاهده نشده بود.

اخبار بازار

  • بر اساس گزارشی که امروز صبح توسط اتحادیه خرده‌فروشی انگلیس و مشاوره KPMH منتشر شد، شاخص خرده‌فروشی در انگلیس در ماه دسامبر 1.7 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد، که نسبت به 2.7 درصد نسبت به سال گذشته در ماه نوامبر کاهش یافته است. افزایش فروش در پرتو نرخ تورم 3.9 درصد نسبت به سال گذشته برای ماه نوامبر، علی‌رغم افزایش در عدد اسمی، به معنای کاهش خرید در شرایط واقعی است. این وضعیت از نیمه دوم سال 2021 در انگلیس ادامه داشته است. داده‌های ضعیف ممکن است نگرانی‌ها مبنی بر این که انگلیس ممکن است وارد رکود شود را، با وجود کاهش تورم، دوباره مطرح کند.
  • با این که داده‌ها به بازار منتقل نشده‌اند، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا امروز صبح ثابت مانده است و جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) در حدود 1.2750 معامله می‌شود (بلومبرگ، فاینانشال تایمز).
  • با این که سفارشات کارخانه‌ای در ماه نوامبر 0.3 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته‌اند (اتفاق نظر: 1.1 درصد) و تولید صنعتی برای همان دوره زمانی 0.7 درصد کاهش یافته است (اتفاق نظر: رشد 0.3 درصد)، داده‌ها در آلمان همچنان با نتایج ناامیدکننده‌ای همراه هستند. داده‌ها همچنان نشان‌دهنده چالش‌های پیوسته‌ای هستند که منطقه یورو در برابر نرخ بهره بالاتر، انرژی گران‌قیمت و کند شدن رشد در چین روبرو است.
  • پس از این که روز گذشته نوسان قیمت باعث شد ارزش جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) به پایین‌ترین سطح 1.0930 و بالاترین سطح 1.0975 برسد، ارزش یورو در برابر دلار آمریکا همچنان در حدود سطح 1.0960 معامله می‌شود (بلومبرگ).
  • ارزش سهام آسیایی شب گذشته با پیشگامی سهام در ژاپن افزایش یافت، و شاخص نیکی (Nikkei) 225 در ژاپن با رشدی در بخش فناوری، به بالاترین سطح خود در 34 سال اخیر رسید. این افزایش در حالی رخ می‌دهد که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) توکیو کمی پایین‌تر از انتظارات، 2.4 درصد نسبت به سال گذشته (اتفاق نظر 2.5 درصد) ثبت شد، اما همسو با دیدگاه بانک ژاپن که فشارهای قیمتی ناشی از واردات در حال کاهش است. در حوزه‌های دیگر، بانک مرکزی چین اعلام کرده است که با احتمال کاهش نرخ ذخیره معکوس، ممکن است اقدامات تسهیل بیشتری صورت گیرد (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 9 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.