گروه لازاروس کره شمالی یک میلیون دلار بیت کوین را با استفاده از سرویس میکسینگ برداشت کرد!

گروه-لازاروس-کره-شمالی
آنچه در این مقاله میخوانید

گروه لازاروس (Lazarus Group)، یکی از شناخته‌شده‌ترین گروه‌های هکری رمزارز، یکی از بزرگترین برداشت‌های رمزارز خود را در بیش از یک ماه انجام داده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از آرکهام (Arkham)، یک سیستم تبادل اطلاعات زنجیره‌ای، این گروه یک میلیون دلار بیت‌کوین را از یکی از نشانی‌های خود برداشت کرده است که احتمالاً از یک سرویس میکسینگ (Mixing) استفاده کرده‌اند.

گروه لازاروس یک میلیون دلار بیت‌کوین جابجا کرد

گروه لازاروس، یک گروه هکری مشهور کره شمالی در حوزه رمزارز، دارایی‌های خود را به جریان انداخته است. بر اساس داده‌های به دست آمده از آرکهام، یک پلتفرم هوش مصنوعی آنلاین بلاک چین، این گروه اخیراً یکی از بزرگترین برداشت‌های خود را در بیش از یک ماه انجام داده، و معادل یک میلیون دلار بیت کوین (BTC)  را به نشانی کنترل‌شده توسط این نهاد برداشت کرده است. پس از آن، این گروه ۱۵۰,۰۰۰ دلار بیت کوین را به نشانی دیگری که قبلاً استفاده شده بود، منتقل کرد.

آرکهام همچنین گزارش داده است که این حرکات احتمالاً شامل استفاده از یک میکسر بوده است، که سرویسی است که به پنهان کردن منشأ دارایی‌های تراکنش‌ها کمک می‌کند. فعالیت‌های لازاروس که توسط آرکهام ثبت شده، محدود به حرکات کوچکی برای ماه‌ها قبل از این تراکنش بود.

پیش از این، آرکهام در مورد حرکات معاملاتی از یک نشانی کنترل‌شده توسط عوامل کره شمالی، احتمالاً از لازاروس، که به دنبال افزایش سرمایه خود با سرمایه‌گذاری در سایر رمزارزها بودند، گزارش داده بود.

گروه لازاروس مظنون به مشارکت در چندین هک برجسته در سال ۲۰۲۳ است، از جمله حمله به کیف پول‌های داغ Poloniex در ماه نوامبر، که در آن صرافی ۱۱۴ میلیون دلار از دست داد و هکی که Coinex در ماه سپتامبر متحمل شد، و در آن ۵۴ میلیون دلار در رمزارز از دست رفت.

همچنین، اداره تحقیقات فدرال (FBI) این گروه را به سرقت ۴۱ میلیون دلار از Stake.com، یک کازینو و پلتفرم شرط‌بندی ورزشی آنلاین رمزارز، مرتبط دانسته است. اگر تمام این حوادث توسط لازاروس انجام شده باشند، این گروه تنها در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به دست آورده است.

این گروه هکری همچنان با دارا بودن ۱,۶۲۹ بیت‌کوین و ۱,۵۱۹ اتریوم، بیش از ۸۰ میلیون دلار رمزارز در چندین نشانی دارد. این دو دارایی بیش از ۹۵ درصد از سبد سرمایه این گروه را به خود اختصاص می‌دهند.

نظر شما در مورد حرکات اخیر گروه لازاروس چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره گروه لازاروس کره شمالی یک میلیون دلار بیت کوین را با استفاده از سرویس میکسینگ برداشت کرد! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.