استاندارد چارترد: با تایید ETF بیت کوین، ارزش این رمزارز می‌تواند در سال 2025 به 200 هزار دلار برسد!

استاندارد-چارترد
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered) پیش‌بینی کرده است که با تصویب صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETFها) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، قیمت بیت کوین ممکن است تا سال آینده به ۲۰۰,۰۰۰ دلار افزایش یابد. تحلیل‌گران این بانک توضیح داده‌اند: “ما این را لحظه‌ای سرنوشت‌ساز برای عادی‌سازی مشارکت بیت کوین در موسسات پولی می‌دانیم، و انتظار داریم که تایید آن جریان‌های ورودی چشمگیر و افزایش قیمت قابل توجهی برای بیت کوین به همراه داشته باشد.”

پیش‌بینی 200 هزار دلاری برای قیمت بیت کوین توسط بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered)

 تحقیقات جهانی بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered’s Global Research) روز دوشنبه یادداشتی در مورد دارایی‌های دیجیتال منتشر کرد که در آن به “افزایش قیمت” بیت کوین به دلیل تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETFs) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (U.S. Securities and Exchange Commission (SEC)) اشاره کرد، که بسیاری انتظار دارند این اتفاق روز چهارشنبه رخ دهد.

در این یادداشت، که توسط رئیس تحقیقات رمزارز بانک، جف کندریک (Geoff Kendrick) و سوکی کوپر (Suki Cooper)، تحلیلگر فلزات گرانبها در شعبه نیویورک بانک استاندارد چارترد، نوشته شده است، توضیح داده می‌شود که:

“تایید ETF عامل اصلی افزایش قیمت بیت کوین (BTC) است… ما این را لحظه‌ای سرنوشت‌ساز برای عادی‌سازی مشارکت بیت کوین در موسسات پولی می‌دانیم، و انتظار داریم که تایید آن جریان‌های ورودی چشمگیر و افزایش قیمت قابل توجهی برای بیت کوین به همراه داشته باشد.”

این تحلیلگران توضیح دادند: “برای درک این که این می‌تواند چقدر عامل مهمی شود، ما معرفی اولین ETP طلا مبتنی بر ایالات متحده (در نوامبر 2004) را به عنوان نقطه مقایسه خوبی استفاده می‌کنیم. قیمت طلا در هفت تا هشت سالی که طول کشید تا دارایی‌های ETP طلا پس از معرفی اولین ETP بالغ شود، 4.3 برابر افزایش یافت”.

تحلیلگران استاندارد چارترد ادامه دادند:

“ما انتظار داریم که بیت کوین به دلیل تأیید ETF اسپات در ایالات متحده، از افزایش قیمت مشابهی بهره‌مند شود، اما با توجه به دیدگاه ما مبنی بر این که بازار ETF بیت کوین (BTC) به سرعت توسعه خواهد یافت، ما پیش‌بینی می‌کنیم که این سودها را در بازه زمانی کوتاه‌تری (یک تا دو ساله) محقق شوند.”

آنها در ادامه توضیح دادند: “این با دیدگاه ما درمورد رسیدن قیمت بیت کوین به سطح 100,000 دلار آمریکا در پایان سال 2024 سازگار است. اگر ورودی‌های مرتبط با ETF به شکلی که ما انتظار داریم محقق شود، ما فکر می‌کنیم در پایان سال 2025، قیمت بیت کوین ممکن است به نزدیک 200,000 دلار آمریکا برسد. این مسئله حاکی از آن است که بین 437,000 تا 1.32 میلیون بیت کوین جدید تا پایان سال 2024 میلادی در ETF‌های اسپات ایالات متحده نگهداری خواهد شد. از نظر ارزش دلاری، این میزان باید تقریباً برابر با 50 تا 100 میلیارد دلار باشد”.

در آوریل سال گذشته، بانک استاندارد چارترد اعلام کرد که زمستان رمزارز به پایان رسیده است. در ماه نوامبر، این بانک تأکید کرد که “بهار رمزارز فرا رسیده است”، با این تأکید که قیمت بیت کوین ممکن است زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی به 100,000 دلار برسد.

به نظر شما، آیا همان طور که توسط استاندارد چارترد پیش‌بینی شده، قیمت بیت کوین تا سال 2025 به 200,000 دلار خواهد رسید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره استاندارد چارترد: با تایید ETF بیت کوین، ارزش این رمزارز می‌تواند در سال 2025 به 200 هزار دلار برسد! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.