آشفتگی در بازار کریپتو – پست گمراه کننده SEC باعث نوسان قابل توجه بیت کوین می‌شود!

آشفتگی-در-بازار-کریپتو
آنچه در این مقاله میخوانید

ارزش بیت کوین سه‌شنبه‌ای پرتلاطم را تجربه کرد، که بیشتر به دلیل یک پست خودسرانه از حساب X ربوده شده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بود، که به اشتباه چراغ سبز برای تمام صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETFs) اسپات بیت کوین را اعلام کرده بود.

پست نادرست تایید ETF اسپات باعث آشوب در بازارهای بیت کوین شد

این پیام اشتباه از حساب توییتر رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) باعث افزایش سریع قیمت بیت کوین شد، که تا نزدیکی 48,000 دلار به ازای هر واحد افزایش یافت. با این حال، این افزایش قیمت کوتاه‌مدت بود و به محض این که فعالان بازار ماهیت نادرست این بیانیه را دریافتند، قیمت به حدود 45,000 دلار کاهش یافت. این رویداد نگرانی را در میان سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به رمزارز برانگیخت، و برخی آن را با استراتژی دستکاری بازار مقایسه کردند. بیل هاگرتی (Bill Hagerty)، نماینده تنسی در کنگره، با اشاره به احتمال دستکاری بازار، خواستار شفافیت از SEC شد.

هاگرتی اظهار داشت:

“همان طور که در صورت ارتکاب چنین اشتباه بزرگی که باعث جابجایی بازار می‌شود، SEC از یک شرکت دولتی پاسخ می‌خواهد، کنگره نیز به پاسخ‌هایی در مورد آن چه که اتفاق افتاده است نیاز دارد. این قابل قبول نیست.”

قبل از این رکود، حرکت صعودی قابل توجهی مشاهده شد که نشان‌دهنده علاقه بالا برای خرید در این بازه زمانی بود. قیمت با سقفی نزدیک به 47,897 دلار مواجه شد، به اوج خود رسید و سپس به شدت سقوط کرد. در حال حاضر، ارزش بیت کوین در تلاش است تا در ساعت 6:45 بعدازظهر به وقت شرقی، بالای محدوده 46,000 دلار ثابت بماند. انتظار مربوط به تأیید یک ETF اسپات بیت کوین نوسان قابل توجهی را به بازار تزریق کرده است، چون معامله‌گران به هر به‌روزرسانی مرتبط با تأیید احتمالی آن واکنش نشان می‌دهند. وضعیتی مشابه در زمانی رخ داد که کوین‌تلگراف (Cointelegraph) به اشتباه تأیید ETF اسپات بیت کوین بلک‌راک (Blackrock) را گزارش داد.

BTCUSD-2024-01-10
نمودار روزانه قیمت جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD)

نوسان قیمت بیت کوین در تاریخ 9 ژانویه 2024 (19 دی)، بازتابی از پیچیدگی‌های واکنش فعالان بازار به تحولات قانون‌گذاری (هم دقیق و هم نادرست)، انتظارات برای رویدادهای کلیدی مانند تأیید ETF اسپات بیت کوین، روندهای سرمایه‌گذاری نهادی، و حالت کلی بازار است. با وجود این فراز و نشیب‌ها، در حالی که ارزش بازار بیت کوین (BTC) در اواخر سال 2023 از نهادهای بزرگی مانند برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) پیشی گرفت، خوش‌بینی در مورد این رمز ارز همچنان پابرجا است. برخی عقیده دارند که تأیید یک ETF اسپات بیت کوین، احتمالاً با افزایش مشارکت نهادی و بهبود نقدشوندگی، می‌تواند به طور قابل توجهی بازار را تحت تأثیر قرار دهد.

پیش از این تأیید، قیمت بیت کوین قبلاً با افزایش بیش از 160 درصد در طی یک سال، رشد قابل توجهی را تجربه کرده بود. این بخش در حال آماده‌سازی برای این رویداد بوده و وقوع آن، به ویژه پس از دو اعلامیه گمراه‌کننده قبلی، ممکن است واکنش‌های متنوعی را به دنبال داشته باشد.

نقد-شدن-بیت-کوین

بر اساس آمار coinglass.com،در پی بیانیه جعلی اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، 60.58 میلیون دلار از پوزیشن‌های خرید (long) بیت کوین (BTC) طی چهار ساعت گذشته تسویه شده‌اند. علاوه بر این، SEC در پلتفرم رسانه اجتماعی X با بیش از 172,000 پست در مورد این موضوع در ساعت 7 بعدازظهر به وقت شرقی در حال ترند شدن است.

نظر شما درباره توییت خودسرانه سه‌شنبه از SEC و تأثیر آن بر بازار بیت کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره آشفتگی در بازار کریپتو – پست گمراه کننده SEC باعث نوسان قابل توجه بیت کوین می‌شود! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.