گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 11 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-11-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

بازارهای سهام ایالات متحده امروز تقویت شدند. فعالان بازارها در تلاش هستند تا زمان اولین کاهش نرخ بهره را ارزیابی کنند و به دقت تمامی داده‌های اقتصادی منتشر شده که می‌تواند بر تصمیم فدرال رزرو تأثیر بگذارد را دنبال می‌کنند.

انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در روز جمعه احتمالاً نوسان بیشتری به همراه خواهد داشت و انتظارات فعالان بازارها را در مورد اقدامات آتی بانک مرکزی شکل می‌دهد. در روزهای اخیر، احتمال اولین کاهش نرخ بهره در ماه مارس به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

شاخص دلار ایالات متحده اندکی کاهش یافت و در سطح ۱۰۲.۴۰ قرار گرفت که به نظر ما تا جلسه بعدی فدرال رزرو در انتهای ماه، یک سطح پایدار است. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده کاهش یافت و به ۳.۹۸ درصد رسید اما دوباره افزایش یافت و در ۴.۰۰ درصد قرار گرفت.

فلزات پایه

با توجه به تغییرات اندک در شاخص‌های کلان اقتصادی پیش از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در روز جمعه، بهای فلزات پایه امروز به طور گسترده‌ای بدون تغییر باقی ماندند. صرف نظر از این که آیا شاخص تورم مطابق با انتظارات خواهد بود یا خیر، ما انتظار داریم که نوسانات بهای فلزات پایه افزایش یابد. با معطوف شدن تمام توجهات به فدرال رزرو و چرخه کاهش نرخ پیش رو، بازارها به دقت داده‌های مربوط به تورم را زیر نظر دارند تا به کاهش عدم قطعیت در زمان‌بندی و مقیاس تسهیل سیاست پولی کمک کنند.

بهای آلومینیوم در زیر سطح ۲,۲۵۰ دلار در هر تن، در ۲,۲۳۴ دلار در هر تن نگه داشته شد، در حالی که مس با قیمت ۸,۳۳۱.۵۰ دلار در هر تن معامله شد.

انتشار داده‌های مربوط به تورم کمتر از حد انتظار می‌تواند به قیمت‌ها کمک کند تا سطح مقاومت کوتاه‌مدت را بشکنند؛ با این حال، ما انتظار نداریم که این حرکت پایدار باشد، چون مومنتوم کوتاه‌مدت همچنان در یک روند نزولی نسبی، به ترتیب، برای هر دو فلز آلومینیوم و مس باقی می‌ماند.

سرب، دوباره، زیر سطح ۲,۰۵۰ دلار در هر تن با مشکل مواجه شد و با قیمت ۲,۰۸۳.۵۰ دلار در هر تن بسته شد. بهای روی کاهش یافت تا با قیمت ۲,۴۹۵.۵ دلار در هر تن بسته شود.

نفت و فلزات گرانبها

فلزات گرانبها امروز نوسان داشتند. قیمت طلا به سطح ۲,۰۴۰ دلار در هر اونس رسید و پس از آن، به ۲,۰۲۵ دلار در هر اونس برگشت، در حالی که قیمت نقره به ۲۲.۸۷ دلار در هر اونس سقوط کرد.

قیمت‌های نفت عمدتاً بدون تغییر باقی ماندند و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent)، به ترتیب، با قیمت ۷۲.۳۷ و ۷۷.۵۹ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 11 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.