گزارش روزانه بازار فارکس، 11 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-11-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • شاخص دلار در یک شب قبل از انتشار گزارش مربوط به تورم ماه دسامبر ایالات متحده کاهش یافت. تیم  تحقیقاتی بارکلیز انتظار دارد که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاها به 3.3 درصد نسبت به سال گذشته برسد.
  • تیم تحقیقاتی بارکلیز پیش‌بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی (GDP) ماه نوامبر انگلستان در گزارش فردا نسبت به ماه گذشته ثابت خواهد بود.
  • ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) امروز صبح پس از کاهش چشمگیر ارزش ین در بازار دیروز به دنبال انتشار داده‌های مربوط به دستمزد ماه نوامبر کاهش یافت.

اخبار بازار

  • همچنان که معامله‌گران در انتظار انتشار گزارش تورم آمریکا برای ماه دسامبر هستند که قرار است ساعت ۱۳:۳۰ (GMT) منتشر شود، ارزش دلار در شب گذشته کاهش یافت. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) پیش‌بینی می‌کند که شاخص قیمت مصرف‌کننده کلی، تحت تأثیر قیمت‌های بنزین، به ۳.۳ درصد نسبت به سال گذشته (y/y) افزایش یابد، که کمی بیشتر از اتفاق نظر ۳.۲ درصد و گزارش قبلی ۳.۱ درصد بود. آن‌ها فکر می‌کنند که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کالاهای غیرخوراکی از ۴.۰ درصد نسبت به سال گذشته به ۳.۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند، که بازتابی از کاهش مشابه و ملایم در خدمات است که کاهش تورم مورد انتظار در بخش کالاهای غیرخوراکی را جبران می‌کند. تیم تحقیقات بارکلیز همچنان به گمانه‌زنی خود ادامه می‌دهند که کمیته فدرال بازار باز (FOMC) یک چرخه کاهش نرخ به ازای هر جلسه را آغاز خواهد کرد، که از ماه ژوئن شروع می‌شود، که نشان‌دهنده مجموع سه کاهش نرخ ۲۵ واحدی (bp) در این سال است. این در حالی است که بازارها حدود ۱۵۰ واحد (bp) کاهش را از ماه مارس در نظر گرفته‌اند.
  • شاخص دلار دیروز با کاهش 0.15 درصدی ارزش خود مواجه شد و این روند در طول شب ادامه یافت و 0.15 درصد دیگر کاهش یافت. به طور کلی، تمایلات ریسک به روند صعودی خود در این هفته ادامه می‌دهند، و شاخص جهانی سهام (شاخص MSCI ACWI) بالاتر می رود (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • در ساعت 07.00 به وقت گرینویچ فردا، شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) انگلیس برای ماه نوامبر منتشر خواهد شد، که یک نقطه داده حیاتی در ارزیابی این است که چقدر از ضعف گسترده موجود در داده‌های ماه اکتبر (کاهش 0.3 درصدی نسبت به ماه گذشته) اصلاح می‌شود و چقدر از آنچه باقی مانده است به بخش‌های بعدی فصل منتقل می‌شود. نتیجه اصلی حاصل از تحقیقات بارکلیز این است که داده‌های ماه نوامبر بدون تغییر نسبت به ماه گذشته باقی می‌مانند (اتفاق نظر 0.2 درصد) چون اندکی رونق در خدمات به دلیل رفع اثرات اعتصابات و شرایط آب و هوایی، با ضعف عمومی در سایر بخش‌ها خنثی می‌شود.
  • جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) امروز صبح از سطح 1.2740 به حدود سطح 1.2760 رشد کرد، که این افزایش تحت تأثیر احساس پایین‌تر بودن ارزش دلار آمریکا پیش از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ایالات متحده بوده است (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) امروز صبح پس از این که دیروز بیشترین افزایش را در میان جفت ارزهای اصلی داشت و به بالای 145.70 صعود کرد، کاهش یافت که به نظر می‌رسد دلیل آن ناشی از کاهش چشمگیر ارزش ین در بازار بود. این کاهش احتمالاً تحت تأثیر کاهش داده‌های مربوط به دستمزد ماه نوامبر ژاپن که دیروز دیده شد، بوده و با انتظارات بانک مرکزی ژاپن برای خروج از سیاست نرخ بهره منفی (NIRP) و شروع به افزایش نرخ‌ها در تضاد قرار داشت. در جای دیگر، جفت ارز دلار آسترالیا/ دلار آمریکا (AUDUSD) روند کاهشی بازار روز سه‌شنبه را دیروز معکوس کرد، اگرچه بخش زیادی از سودهای خود را پس از انتشار داده‌های پایین‌تر از حد انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) از دست داد – این جفت ارز امروز صبح کمی بالاتر، حول سطح 0.6720 معامله می‌شود (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 11 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.