بایننس و کوین‌بیس ۱۱ درصد از ارزش خالص اقتصاد رمزارزها را در اختیار دارند!

بایننس-و-کوین‌بیس-۱۱-درصد-از-ارزش-خالص-اقتصاد-رمزارزها-را-در-اختیار-دارند!
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های آماری نشان می‌دهند که بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase)، دو غول در عرصه صرافی‌های رمز ارز، به طور تجمیعی 11.85 درصد از اقتصاد 1.68 تریلیون دلاری ارز دیجیتال را در اختیار دارند. علاوه بر این، این پلتفرم‌های معاملاتی برجسته 7.83 درصد از کل عرضه بیت کوین را کنترل می‌کنند که نشان‌دهنده تأثیر قابل توجه آن‌ها در بازار است.

سلطه بایننس و کوین‌بیس در بازار

بایننس و کوین‌بیس به عنوان برترین صرافی‌های رمز ارز جهان از نظر حجم معاملات روزانه و ذخایر رمز ارزی که مدیریت می‌کنند، رتبه‌بندی می‌شوند. در آخرین دوره 24 ساعته روز شنبه، بایننس با فعالیت معاملاتی قابل توجه 15.87 میلیارد دلار پیشتاز بود، در حالی که کوین‌بیس، با تثبیت جایگاه خود به عنوان دومین صرافی بزرگ آخر هفته، 2.91 میلیارد دلار معامله را به خود اختصاص داد.

داده‌های آنچین به دست آمده از آرکهام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) همچنین نشان می‌دهند که این صرافی‌ها به طور مشترک رمز ارزهایی به ارزش 199.14 میلیارد دلار نگهداری می‌کنند که 11.85 درصد از کل ارزش اقتصاد رمز ارز را تشکیل می‌کند. بایننس با 136.47 میلیارد دلار پیشتاز است در حالی که کوین‌بیس حدود 62.67 میلیارد دلار رمز ارز در اختیار دارد. آمارها همچنین نشان می‌دهند که کوین‌بیس 978,577 بیت کوین (BTC) دارد در حالی که بایننس 666,922 بیت کوین (BTC) را کنترل می‌کند.

در مجموع، این دو صرافی 1,645,499 بیت کوین (BTC) به ارزش 70.49 میلیارد دلار در نرخ‌های مبادله فعلی کنترل می‌کنند که معادل 7.83 درصد از عرضه محدود 21 میلیون بیت کوین است. هم اکنون، کوین‌بیس و بایننس تقریباً 8.39 درصد از 19,597,705 بیت کوین در گردش را کنترل می‌کنند. طبق داده‌های آرکهام، هر دو صرافی تعداد قابل توجهی اتریوم دارند. در حالی که بایننس 4.47 میلیون اتریوم در اختیار دارد، کوین‌بیس به تنهایی در حدود 7.058 میلیون اتریوم دارد.

این به این معناست که کوین‌بیس و بایننس تقریباً 9.58 درصد از 120.18 میلیون اتریوم در گردش را در اختیار دارند. بر اساس اعلام آرکهام، بزرگترین مقدار دارایی‌های رمز ارزی بایننس 164.54 میلیون BNB است که این صرافی در اختیار دارد و ارزش آن در تاریخ 13 ژانویه (23 دی) 2024، 49.70 میلیارد دلار است. مقدار بیت کوین شرکت در جایگاه دوم و مقدار تتر (USDT) آن در جایگاه سومین از نظر ارزش قرار دارد چون این صرافی 25.39 میلیارد USDT دارد. علاوه بر اتریوم، پنجمین دارایی بزرگ از نظر ارزش FDUSD است و بایننس 1.9 میلیارد را در کنترل خود دارد.

در مورد کوین‌بیس، علاوه بر بیت کوین و اتریوم، سومین دارایی بزرگ از نظر ارزش در صرافی سان فرانسیسکو، لینک (LINK) است که 77.67 میلیون به ارزش 1.11 میلیارد دلار دارد. چهارمین دارایی بزرگ در کوین‌بیس، USDC با 575.63 میلیون است و در رده پنجم، مقدار 921,875 BNB  شرکت به ارزش 278 میلیون دلار قرار دارد. سایر ذخایر قابل توجه کوین‌ها در کوین‌بیس شامل 930 میلیون GRT، 11.91 میلیون UNI، و 160 میلیون ZRX است.

سلطه بایننس و کوین‌بیس در بخش رمز ارز گواهی بر تحول چشم‌انداز مالی دیجیتال است. دارایی‌های قابل توجه آنها در رمز ارزهای مختلف نه تنها قدرت بازاری آنها را نشان می‌دهد بلکه نشان‌دهنده صنعتی است که در آن بازیگران کلیدی تأثیر قابل توجهی دارند. این تمرکز دارایی‌های رمز ارز ممکن است مسیر آینده بازارهای ارز دیجیتال را شکل دهد، که می‌تواند روندهای آینده، نقدینگی کلی بیت کوین و اکوسیستم مالی گسترده‌تر را تحت تأثیر قرار دهد.

نظر شما در مورد ذخایر رمز ارزی کوین‌بیس و بایننس چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بایننس و کوین‌بیس ۱۱ درصد از ارزش خالص اقتصاد رمزارزها را در اختیار دارند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.