افزایش قیمت طلا در پی حملات هوایی به رهبری آمریکا به یمن

افزایش-قیمت-طلا-در-پی-حملات-هوایی-به-یمن
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از آن که حملات هوایی به رهبری ایالات متحده علیه اهداف جنبش حوثی‌ها در یمن، تقاضا برای دارایی‌های امن را بالاتر برد، ارزش طلا افزایش یافت.

این اقدام نظامی علیه گروه تحت حمایت ایران، پس از مجموعه‌ای از حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ صورت گرفت. این حملات نشان‌دهنده تشدید قابل توجه تنش‌ها در خاورمیانه انجام شده است که با حمله حماس به اسرائیل در اوایل اکتبر ماه آغاز شد و اگر این مناقشه گسترش یابد، می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

گروه نظامی حوثی‌های یمن سوگند یاد کرده است که به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و هر کشتی که به سمت این کشور حرکت می‌کند، ادامه دهد. شبه‌نظامیان حوثی به حملات ایالات متحده و بریتانیا واکنش اولیه‌ای انجام داده‌اند و محمد عبدالسلام، سخنگوی گروه، بدون ارائه جزئیات بیشتر در مورد واکنش، اعلام کرد که به زودی آن را گسترش خواهند داد.

با این حال، پس از این که تورم ایالات متحده در ماه دسامبر سریعتر از حد انتظار افزایش یافت، که ممکن است تغییر موضع فدرال رزرو به کاهش هزینه‌های وام‌دهی را به تأخیر بیندازد، این فلز گرانبها همچنان در مسیر کاهش هفتگی قرار دارد. بازارهای مبادله نرخ بهره شانس کمتری برای کاهش نرخ‌ها تا ماه مارس، نسبت به پایان سال گذشته، در نظر گرفته‌اند. هزینه‌های وام‌دهی بالاتر معمولاً برای طلا تاثیری منفی دارند، چون هیچ بهره‌ای ارائه نمی‌دهد.

کلوین وونگ (Kelvin Wong)، تحلیلگر ارشد بازار در اواندا آسیا پاسیفیک پی‌تی‌ای (Oanda Asia Pacific Pte)، گفت: “افزایش بیشتر خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، به علاوه روند کاهشی آهسته در بازده واقعی اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده به زیر 1.82 درصد، احتمالاً از گرایش صعودی قیمت لحظه‌ای طلا با سطح مقاومت نزدیک به دنبال 2,060 دلار حمایت می‌کند.”

او افزود که قیمت لحظه‌ای طلا همچنان در میانگین متحرک 50 روزه که به عنوان یک سطح حمایت کلیدی کوتاه مدت در 2015 دلار عمل می کند، به خوبی حمایت می‌شود.

تا ساعت 7:41 صبح در لندن، بهای طلا به میزان 0.4 درصد افزایش یافت و به 2,036.71 دلار به ازای هر اونس رسید. شاخص دلار بلومبرگ ثابت بود. قیمت‌های نقره، پلاتین و پالادیوم نیز افزایش یافتند.

نظر شما در مورد تغییرات قیمت طلا تحت تاثیر تنش‌های جاری در خاورمیانه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره افزایش قیمت طلا در پی حملات هوایی به رهبری آمریکا به یمن بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.