سال نوی چینی تقاضای طلا را در چین و سنگاپور افزایش می‌دهد، در حالی که قیمت آن را در هند کاهش داد

تقاضای-طلا-در-چین-و-سنگاپور
آنچه در این مقاله میخوانید

تقاضای برای طلای فیزیکی در اکثر مراکز عمده آسیایی این هفته تقویت شد، چون نزدیک شدن به سال نو چینی خریداران در چین و سنگاپور را به خرید تشویق کرد، در حالی که با توجه به این که جواهرسازان در هند منتظر کاهش‌های بزرگتری در قیمت بودند، میزان تخفیف‌ها افزایش یافت.

در چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان، افزایش‌ قیمت به 45 تا 51 دلار آمریکا به ازای هر اونس بر فراز قیمت‌های اسپات نسبت به افزایش‌های قیمت 37 تا 45 دلار آمریکا در هفته گذشته رسید. بازرگانان هنگ کنگ نیز از 0.75 تا 3.25 دلار آمریکا به ازای هر اونس بیشتر دریافت کردند.

هوگو پاسکال (Hugo Pascal)، تاجر فلزات گرانبها در این‌پروود (InProved)، گفت: “تقاضا در چین پایدار باقی مانده است… در حالی که ما شاهد افزایش تقاضا برای طلای فیزیکی در سنگاپور پیش از سال نو چینی هستیم.”

سال نو چینی، که یک مناسبت کلیدی برای خرید طلا است، از 10 تا 17 فوریه برگزار می‌شود.

در سنگاپور، بازرگانان این هفته طلا را هم‌تراز با قیمت‌های اسپات بین‌المللی تا افزایش 2.50 دلار آمریکا به ازای هر اونس فروختند.

برایان لن (Brian Lan) در شرکت بازرگانی طلا و نقره سنترال سنگاپور (GoldSilver Central)، گفت: “ما شاهد خرید بیشتر هستیم و مشتریان عمدتاً شمش‌های جشنواره‌ای خریداری می‌کنند، چون سال نو چینی در حال نزدیک شدن است و، البته، امسال سال خوش‌یمنی است، چون سال اژدها است.”

در همین حال، بازرگانان در هند تا 13 دلار آمریکا تخفیف به ازای هر اونس نسبت به قیمت‌های رسمی داخلی ارائه دادند، که شامل 15 درصد مالیات بر واردات و 3 درصد مالیات بر فروش می‌شود، که نسبت به تخفیف هفته گذشته 11 دلار آمریکا افزایش یافته است.

هارشاد آجمرا (Harshad Ajmera)، صاحب جی جی گلد هاوس (JJ Gold House)، یک عمده‌فروش در شهر کلکته هند، گفت: “با وجودی که قیمت‌ها اکنون اصلاح شده‌اند، خریداران در انتظار دیدن این که قیمت‌ها چقدر بیشتر ممکن است کاهش یابند، همچنان از خرید اجتناب می‌کنند.”

قیمت‌های داخلی طلا در حدود 62,200 روپیه به ازای هر 10 گرم در روز جمعه (12 ژانویه) معامله شد، که نسبت به رکورد بالای 64,460 روپیه در ماه گذشته کاهش یافته است.

یک بازرگان مستقر در بمبئی با یک بانک واردکننده خصوصی طلا گفت که جواهرسازان به دلیل قیمت‌های بالا و عدم قطعیت در مورد افزایش احتمالی تقاضا، از خرید خودداری می‌کنند.

در ژاپن، بازرگانان طلا را به قیمت یک دلار آمریکا بالاتر فروختند.

دیدگاه خود را درباره سال نوی چینی تقاضای طلا را در چین و سنگاپور افزایش می‌دهد، در حالی که قیمت آن را در هند کاهش داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.