وزیر بازرگانی هند: هند در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات گندم ندارد

هند-برنامه‌ای-برای-واردات-گندم-ندارد
آنچه در این مقاله میخوانید

وزیر تجارت هند دیروز گفت که این کشور قصد واردات گندم ندارد و کشاورزان آن احتمالاً محصولی فراوان برداشت خواهند کرد که انبارهای دومین تولیدکننده بزرگ این محصول اصلی در جهان را تقویت خواهد کرد.

پیوش گویال (Piyush Goyal) به خبرنگاران گفت: “گزارش‌های میدانی نشان می‌دهند که محصول خوبی داریم و انتظار می‌رود تولید امسال به رکورد 114 میلیون تن برسد.”

هند در سال 2022 صادرات گندم را پس از کاهش تولید به دلیل موج گرما ممنوع کرد، اما اخیراً فروش خارجی با حمله روسیه به اوکراین و رسیدن قیمت‌های جهانی به بالاترین سطوح چند ساله، افزایش یافته است.

دولت از 1 ژوئن، زمانی که سازمان دولتی شرکت غذایی هند شروع به فروش گندم از انبارهای خود کرد، حدود 6 میلیون تن گندم به خریداران عمده محلی فروخته است.

یک مقام ارشد دولتی در اوایل این ماه گفت که با وجود فروش گندم از انبارهای خود، انتظار می‌رود موجودی‌ها در انبارهای دولتی همچنان بالاتر از هدف 7.46 میلیون تنی تعیین شده برای 1 آوریل، زمانی که یک سال بازاریابی جدید آغاز می‌شود، باشد.

موجودی گندم کشور در انبارهای دولتی در تاریخ 1 ژانویه، 16.47 میلیون تن بوده است که کمترین میزان از سال 2017 است.

گویال گفت که هند فعلاً به محدودیت‌های صادراتی خود بر گندم، برنج و شکر ادامه خواهد داد.

او گفت: “ما متعهد به حفاظت از منافع هم مصرف‌کنندگان و هم کشاورزان هستیم.”

هند، که همچنین دومین تولیدکننده بزرگ برنج در جهان است، سال گذشته صادرات برنج سفید غیر باسمتی را ممنوع کرد. و دهلی نو نیز امسال از صادرات شکر توسط کارخانه‌ها جلوگیری کرده است.

گویال همچنین گفت که دولت او هیچ برنامه فوری برای اجازه واردات بدون تعرفه ذرت – که در هند به آن مایز (maize) نیز گفته می‌شود – ندارد و درخواست‌های صنعت مرغداری را رد کرد.

او گفت: “کشاورزان امسال مایز بیشتری خواهند کاشت.”

دیدگاه خود را درباره وزیر بازرگانی هند: هند در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات گندم ندارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.