گزارش روزانه بازار فارکس، 15 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-15-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • بانک خلق چین به طور غیرمنتظره‌ای نرخ اصلی خود را روی 2.5 درصد نگه داشت.
  • حزب حاکم دموکراتیک مترقی مطابق با انتظارات در انتخابات ریاست جمهوری تایوان پیروز شد.
  • تیم تحقیقات بارکلیز اکنون کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را از ماه مارس پیش بینی می‌کند.

اخبار بازار

  • پس از آن که بانک خلق چین (PBOC) در تلاش برای حمایت از یوان و جلوگیری از ضعف ناخواسته ارزی، به طور غیرمنتظره‌ای تسهیلات وام‌دهی میان‌مدت کلیدی خود را بدون تغییر در ۲.۵ درصد نگه داشت، ارزش سهام آسیا در معاملات شبانه با وجود ضررهای نام‌های چینی، افزایش یافت. با این حال، بانک خلق چین (PBOC) برای پاسخگویی به تقاضاهای تأمین مالی، پس از اعداد ضعیف اعتباری هفته گذشته، پول بیشتری به سیستم تزریق کرد. در جاهای دیگر، در آستانه تعطیلی امروز در ایالات متحده، اوراق قرضه خزانه‌داری و دلار آمریکا به طور کلی ثابت بودند (بلومبرگ).
  • لای چینگ-ته (Lai Ching-te)، نامزد حزب دموکراتیک پیشرو (DPP)، در انتخابات ریاست جمهوری شانزدهم تایوان در آخر این هفته به عنوان ریاست جمهوری انتخاب شد. پیروزی لای با حاشیه بیشتری نسبت به آن چه نظرسنجی‌ها نشان داده بودند، حاصل شد. در همین حال، حزب دموکراتیک پیشرو موفق به کسب اکثریت در یوان قانونگذاری (Legislative Yuan: پارلمان تایوان) نشد. در نتیجه، این به معنای ادامه سیاست‌های کنونی با حفظ وضعیت موجود در مسائل تنگه تایوان است. تیم تحقیقات بارکلیز از کاهش ریسک انتخاباتی خبر می‌دهند، اما تنش‌های ژئوپلیتیک احتمالاً در میان‌مدت ادامه خواهند داشت، چون انتظار می‌رود که نگرانی‌های مداوم در مورد تنش‌های چین ادامه یابند (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • تیم تحقیقات بارکلیز تغییری در پیش‌بینی خود نسبت به فدرال رزرو ایجاد کرده و اکنون انتظار دارند کاهش‌ نرخ‌ها از ماه مارس آغاز شوند، که به طور گسترده‌ای با انتظارات فعلی بازار همسو است. تغییر در این پیش‌بینی پس از انتشار داده‌های نرم مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) به همراه داده‌های ضعیف‌تر شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در  هفته گذشته صورت گرفته است، که نشان می‌دهد تورم هزینه مصرف شخصی (PCE) مربوط به کالاهای غیر خوراکی در دسامبر ۲۰۲۳ (که قرار است در ۲۶ ژانویه منتشر شود)، ۰.۱۷ درصد نسبت به ماه گذشته بوده است. این داده‌های تورم هزینه مصرف شخصی (PCE) – شاخص تورم ترجیحی کمیته فدرال بازار باز (FOMC) – نزدیک به نرخ هدف این کمیته خواهد بود و به همین دلیل، تیم تحقیقات بارکلیز با انتظار کاهش ۲۵ واحد در هر جلسه دیگر از آن زمان، انتظارات خود برای آغاز کاهش‌ها از ماه ژوئن به مارس را کاهش می‌دهند (تحقیقات بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 15 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.