رئیس صندوق بین‌المللی پول کریپتو را به عنوان یک دسته دارایی در نظر می‌گیرد: “بیت‌کوین دلار آمریکا را به عنوان ارز غالب از تخت به زیر نخواهد کشید”

رئیس-صندوق-بین‌المللی-پول
آنچه در این مقاله میخوانید

کریستالینا گئورگیوا (Kristalina Georgieva)، رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF)، رمز ارز را به عنوان یک دسته دارایی و نه پول در نظر می‌گیرد. او نگرانی‌ها در مورد احتمال جایگزین شدن بیت کوین به جای دلار آمریکا به عنوان ارز غالب جهانی را رد کرد و به اندازه اقتصاد آمریکا و عمق و پیچیدگی بازارهای سرمایه آن به عنوان عوامل کلیدی اشاره کرد.

دیدگاه مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول درباره رمز ارز و سلطه دلار آمریکا

کریستالینا گئورگیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول (IMF)، در مصاحبه‌ای با Yahoo Finance Live در هفته گذشته جایگاه رمز ارز به عنوان پول را رد کرد و توضیح داد چرا او بیت کوین را تهدیدی برای سلطه دلار آمریکا در نظر نمی‌گیرد. او گفت:

“نظر ما این است که ما باید بین پول و دارایی‌ها تفاوت قائل شویم. وقتی در مورد رمز ارز صحبت می‌کنیم، در واقع درباره یک دسته دارایی صحبت می‌کنیم.”

او توضیح داد: “ممکن است این ارز پشتیبانی شود و در این معنا، امن‌تر و کم‌ریسک‌تر باشد، یا ممکن است پشتیبانی نشود و بنابراین یک سرمایه‌گذاری پرریسک‌تر باشد. اما دقیقاً پول نیست. بیشتر شبیه به یک صندوق مدیریت پول است.”

هفته گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای اولین بار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معاوضه (ETFs) مبتنی بر بیت کوین را تأیید کرد، که یک لحظه بزرگ برای صنعت رمز ارز بود. یازده صندوق بیت کوین به صورت یکجا تأیید شدند و اکثر آن‌ها روز بعد شروع به معامله کردند.

در حالی که بسیاری تأیید صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معاوضه (ETF) بیت کوین در ایالات متحده را به عنوان عاملی برای تقویت پذیرش گسترده‌تر این رمز ارز و پذیرش عمومی آن در نظر می‌گیرند، رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) با آن مخالف است و چنین استدلال می‌کند که بیت کوین فاقد ویژگی‌های لازم برای جایگزینی نقش دلار آمریکا به عنوان ارز غالب جهانی است. او گفت: “ببینید، اگر روزی چنین چیزی پیش بیاید، آن روز آنقدر دور است که فکر نمی‌کنم صحبت کردن در مورد آن خیلی اهمیتی داشته باشد”، و در ادامه، توضیح داد:

“چرا امروز دلار یک ارز غالب است؟ به خاطر اندازه اقتصاد آمریکا و مهم‌تر از همه، عمق بازارهای سرمایه در ایالات متحده.”

مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول اظهار داشت: “پس من، شخصاً عجله‌ای ندارم که دلارهای خود را به ارز دیگری تبدیل کنم. این به این معنا نیست که شما نباید تنوع ایجاد کنید. اما، من خیلی نگران [رقابت بیت کوین با دلار] نیستم. چیزهایی هستند که باعث می‌شوند من خوابم نبرد – اما این یکی از آن‌ها نیست.”

در دسامبر سال گذشته، گئورگیوا خواستار وضع قوانین شفاف و زیرساخت‌های قوی در سراسر جهان شد تا ریسک‌های مرتبط با دارایی‌های رمز ارز را کاهش دهد. او توضیح داد: “مسئله این است که پذیرش بالای دارایی‌های رمز ارز می‌تواند به ثبات امور مالی کلان آسیب بزند. هدف ما ایجاد یک سیستم مالی کارآمدتر، قابل تعامل و دسترس‌پذیرتر با ارائه قوانینی برای جلوگیری از ریسک‌های رمز ارز و زیرساخت‌ها با بهره‌گیری از برخی فناوری‌های آن است.”

نظر شما در مورد بیانیه‌های مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، کریستالینا گئورگیوا، درباره رمز ارز چیست و آیا فکر می‌کنید بیت کوین می‌تواند به عنوان ارز ذخیره جهانی، جایگزین دلار آمریکا شود؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رئیس صندوق بین‌المللی پول کریپتو را به عنوان یک دسته دارایی در نظر می‌گیرد: “بیت‌کوین دلار آمریکا را به عنوان ارز غالب از تخت به زیر نخواهد کشید” بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.