گزارش روزانه بازار فارکس، 16 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-16-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیایی یک شبه کاهش یافت.
  • داده‌های مربوط به مشاغل انگلیس اندکی ضعیف تر از حد انتظارات بازار هستند.
  • پس از حمله به یک کشتی متعلق به آمریکا در دریای سرخ، قیمت نفت ثابت ماند.

اخبار بازار

  • به خاطر ترس‌های مداوم از کند شدن طولانی‌مدت در توسعه‌دهندگان املاک چینی، علی‌رغم وعده صندوق حاکمیتی ۱.۲ تریلیون دلاری چین (China) برای کمک به کاهش ریسک و ثبات بازار در روز گذشته، اوراق بهادار آسیا در طول شب با کاهش ارزش معامله شدند. همچنین پس از یک روز معاملاتی نسبتا آرام دیروز به دلیل تعطیلات در ایالات متحده، شاخص‌های آینده اوراق بهادار ایالات متحده در طول شب با کاهش مواجه شدند. با این حال، خبر رسید که دونالد ترامپ (Donald Trump) جلسه سران حزب جمهوری‌خواه در آیووا (Iowa) را، همانطور که انتظار می‌رفت، برنده شد. پس از او، فلوریدا گورنر ران دی سانتیس (Ron De Santis) با فاصله زیادی در رتبه دوم قرار گرفت (بلومبرگ).
  • با افزایش متوسط درآمدهای هفتگی به میزان ۶.۵ درصد در ۳ ماهه/ نسبت به سال گذشته، که کمتر از انتظارات ۶.۸ درصد فعالان بازار بود، داده‌های مربوط به مشاغل انگلیس امروز صبح کمی ضعیف‌تر از حد انتظار بود. با این حال، نرخ بیکاری با رسیدن به 4 درصد، کمتر از حد انتظار بود در حالی که انتظارات تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) ۴.۲ درصد بود. پس از انتشار داده‌ها، پوند انگلیس (GBP) امروز صبح کمی ضعیف شده است، اما بیشتر سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی امروز بیلی (Bailey)، رئیس بانک انگلیس، در ساعت ۳ بعدازظهر و همچنین انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) فردا صبح هستند تا تصمیمی آگاهانه‌تر در مورد چشم‌انداز اقتصاد انگلیس و بانک انگلیس بگیرند (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • با وجود افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و با وجود حملات موشکی ایران به اهدافی در شمال سوریه و عراق، و همچنین اصابت موشک به یک کشتی تجاری متعلق به ایالات متحده توسط شبه‌نظامیان حوثی، قیمت‌های نفت ثابت ماند. بهای نفت خام در حدود ۷۸ دلار به ازای هر بشکه باقی ماند و به نظر نمی‌رسید که به حملاتی که در حال حاضر، همچنان بر خطر فزاینده مرتبط با مسیر حیاتی کشتیرانی دریای سرخ تاکید دارند، واکنش نشان دهد (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 16 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.