انتقاد تتر از گزارش سازمان ملل به دلیل نادیده گرفتن نقش USDT در کمک به اقتصادهای در حال توسعه

انتقاد-تتر-از-گزارش-سازمان-ملل
آنچه در این مقاله میخوانید

تتر (Tether)، صادرکننده استیبل کوین USDT، یافته‌های یک مطالعه سازمان ملل متحد در زمینه مواد مخدر و جرم را که نقش استیبل کوین در کمک به اقتصادهای در حال توسعه در بازارهای نوظهور را نادیده می‌گیرد، به شدت مورد انتقاد قرار داده است. بر اساس اعلام تتر، استفاده از بلاک چین‌های عمومی توسط استیبل کوین به این معنی است که هر تراکنش قابل ردیابی است، که آن را به “یک انتخاب نامناسب برای فعالیت‌های غیرقانونی” تبدیل می‌کند.

اقتصادهای در حال توسعه از سوی دنیای مالی جهانی نادیده گرفته شده‌اند

تتر، صادرکننده استیبل کوین USDT، از مطالعه سازمان ملل متحد در زمینه مواد مخدر و جرم (UNODC) به دلیل تمرکز بر استفاده از استیبل کوین در فعالیت‌های غیرقانونی انتقاد کرده است. تتر استدلال می‌کند که گزارش UNODC نقش استیبل کوین در کمک به اقتصادهای در حال توسعه در بازارهای نوظهور را نادیده می‌گیرد. بر اساس اظهارات این صادرکننده استیبل کوین، دنیای مالی جهانی اغلب این بازارها را نادیده می‌گیرد چون “خدمت‌رسانی به چنین جوامعی سودآور نخواهد بود.”

تتر در بیانیه خود که در تاریخ ۱۵ ژانویه (25 دی) منتشر شد، ارزیابی UNODC از USDT را رد کرده و اعلام کرده است که همکاری آن با نهادهای اجرایی جهانی اطمینان می‌دهد که “نظارت بی‌نظیری” بر روی توکن‌ها وجود دارد. استفاده از بلاک چین‌های عمومی باعث می‌شود که هر تراکنش تتر قابل ردیابی باشد و بنابراین USDT را به “یک انتخاب نامناسب برای فعالیت‌های غیرقانونی” تبدیل می‌کند.

مطالعه UNODC همچنین USDT را در مرکز بسیاری از کلاهبرداری‌ها در نظر گرفته است. جرمی داگلاس (Jeremy Douglas)، نماینده منطقه‌ای UNODC در جنوب شرق آسیا، ادعا می‌کند که مجرمان از استیبل کوین استفاده می‌کنند چون آگاه هستند که مقررات مرتبط با رمز ارزها “به شدت از فعالیت‌های غیرقانونی عقب‌تر هستند.”

با این حال، تتر با اشاره به انجماد توکن‌هایی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در چند ماه گذشته، به یافته‌های مطالعه پاسخ می‌دهد. از نظر تتر، این عمل نشان‌دهنده تعهد آن به ریشه‌کن کردن استفاده جنایی از رمز ارزها است. در همین حال، این صادرکننده استیبل کوین گفته است که با آن چه که به عنوان تعصب UNODC علیه USDT می‌بیند، مشکل دارد.

این صادرکننده استیبل کوین گفته است: “تجزیه و تحلیل سازمان ملل توجه به قابلیت ردیابی توکن‌های تتر و سابقه ثابت شده تتر در همکاری با نیروهای اجرایی قانون را نادیده می‌گیرد. به جای تمرکز صرف بر روی خطرات، سازمان ملل باید بررسی کند که چگونه استیبل کوین‌های متمرکز می‌توانند تلاش‌های ضد جرایم مالی را بهبود ببخشند”.

تتر همچنین از UNODC خواسته است که همکاری با این صنعت را در نظر داشته باشد چون این کار به آن کمک خواهد کرد تا “استراتژی‌های مدرن برای مبارزه با جرایم مالی را درک و اجرا نماید.” تتر اضافه کرد که به جای حمله به استیبل کوین، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد باید ورود به گفتگوی مشترک با صادرکننده استیبل کوین را در نظر داشته باشد.

نظر شما در مورد یافته های UNODC بر علیه USDT چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره انتقاد تتر از گزارش سازمان ملل به دلیل نادیده گرفتن نقش USDT در کمک به اقتصادهای در حال توسعه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.