دشواری استخراج شبکه بیت کوین با کاهش 3.9 درصدی به 70.34 تریلیون رسید، کاهش حجم کار ماینرها در بحبوحه سرمای تگزاس!

دشواری-استخراج-شبکه-بیت-کوین-با-کاهش-3.9-درصدی-به-70.34-تریلیون-رسید
آنچه در این مقاله میخوانید

روز شنبه، شبکه بیت کوین اولین کاهش سختی خود در سال را تجربه کرد و شاهد کاهش ۳.۹ درصدی در ارتفاع بلوک ۸۲۶,۵۶۰ بود. در نتیجه، سختی استخراج شبکه اکنون در ۷۰.۳۴ تریلیون قرار دارد و تنظیم بعدی آن در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ (۴ فوریه ۲۰۲۴) پیش‌بینی می‌شود.

سختی بیت کوین به ۷۰.۳۴ تریلیون کاهش یافت که بار ماینرها را سبک‌تر کرد

استخراج بیت کوین (BTC)، دارایی رمز ارز پیشرو از نظر ارزش بازار، پس از این تغییر اخیر از نظر سختی، کمی برای ماینرها ممکن‌تر شده است. این تغییر در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ (۲۰ ژانویه ۲۰۲۴) در ارتفاع بلوک ۸۲۶,۵۶۰ رخ داد و سختی فرآیند کشف پاداش بلوک را ۳.۹ درصد نسبت به دو هفته قبل کاهش داد. پیش از این، سطح سختی در ۷۳.۱۹ تریلیون قرار داشت، اما اکنون به عدد فعلی ۷۰.۳۴ تریلیون کاهش یافته است.

نرخ-هش

سختی فعلی ۷۰.۳۴ تریلیون، حداکثر آستانه برای هش یک بلوک جهت ارزیابی را به عنوان معتبر تعریف می‌کند. در واقع، وقتی سختی در ۷۰.۳۴ تریلیون تنظیم شده است، به این معنا است که هش یک بلوک معتبر نباید از یک عدد هدف که در مقایسه با کل طیف ارزش‌های ممکن هش بسیار کوچک است، بیشتر باشد. سطح سختی موجود برای مدت زمان ۲,۰۱۶ بلوک، که معمولاً دوره‌ای دو هفته‌ای است، حفظ خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که دوره بعدی در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ (۴ فوریه ۲۰۲۴) یا حوالی آن آغاز شود.

سختی-استخراج

در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ (۲۰ ژانویه)، حدوداً ۵۱ مرکز مختلف ماینینگ یا استخرها، نرخ هش‌ را به بلاک‌ چین بیت کوین اختصاص می‌دهند. Foundry USA با ۲۹.۴۳ درصد از کل نرخ هش‌ طی سه روز گذشته، بیشترین قدرت را داراست و با ۱۳۹.۸۹ اگزاهش در ثانیه (EH/s) از قدرت هش برخوردار است. Antpool با کنترل ۲۲.۴۹ درصد از کل نرخ هش‌، حدود ۱۰۶.۹۰ EH/s از قدرت هش SHA256 را به خود اختصاص داده است. Foundry و Antpool به ترتیب با  F2pool، Viabtc، و استخر Binance دنبال می‌شوند.

در حال حاضر، کل نرخ هش‌ درست زیر نشانه ۵۰۰ اگزاهش در ثانیه (EH/s) معلق است و در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ (۲۰ ژانویه ۲۰۲۴)، ساعت ۱۱:۰۰ صبح به وقت شرقی، ۴۹۷ EH/s ثبت شده است. این عدد کمی پایین‌تر از میانگین متحرک ساده هفت روزه (SMA) ۵۴۷ EH/s است که پنج روز قبل در تاریخ ۲۵ دی ۱۴۰۲ (۱۵ ژانویه ۲۰۲۴) مشاهده شده بود. این روند نشان می‌دهد که شبکه در زیر یک هفته، کاهشی تقریباً ۵۰ EH/s را تجربه کرده است. کاهش قدرت هش عمدتاً به دلیل کاهش عملیات در تگزاس است، جایی که کسب‌وکارهای ماینینگ فعالیت خود را برای اجازه دادن به شبکه برای مدیریت دماهای شدیداً زیر صفر تأثیرگذار بر ایالت کاهش داده‌اند.

نظر شما در مورد کاهش ۳.۹ درصدی سختی استخراج شبکه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دشواری استخراج شبکه بیت کوین با کاهش 3.9 درصدی به 70.34 تریلیون رسید، کاهش حجم کار ماینرها در بحبوحه سرمای تگزاس! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.