کاهش قیمت نتوانست خریداران هندی را جذب کند، تقاضای چینی ها برای سال جدید افزایش یافته است

کاهش-قیمت-نتوانست-خریداران-هندی-را-جذب-کند
آنچه در این مقاله میخوانید

خرید طلا فیزیکی در هند این هفته کم‌رونق بود، و اصلاح قیمت‌های محلی نتوانست مصرف‌کنندگان را جذب کند، در حالی که تقاضا در چین و هنگ‌کنگ پیش از جشن‌های سال نوی چینی افزایش یافت.

قیمت‌های محلی طلا پس از آن که اوایل هفته به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود یعنی ۶۱,۴۵۴ روپیه رسید، روز جمعه حدود ۶۲,۰۰۰ روپیه به ازای هر ۱۰ گرم بود. قیمت‌ها ماه گذشته به بالاترین رکورد ۶۴,۴۶۰ روپیه رسیده بود.

اشوک جین (Ashok Jain)، مالک عمده‌فروشی طلا چناجی نارسینگجی (Chenaji Narsinghji) در بمبئی، گفت : “با وجودی که قیمت‌ها کاهش یافته‌اند، اما خریداران هنوز مردد هستند و منتظر اصلاحات بیشتر قیمت‌ها می‌مانند. به دلیل نوسان قیمت، تقاضا همچنان پایین است.”

دلالان تخفیفی تا ۹ دلار به ازای هر اونس نسبت به قیمت‌های داخلی رسمی، شامل ۱۵ درصد واردات و ۳ درصد فروش، ارائه می‌دادند که نسبت به تخفیف هفته گذشته ۱۳ دلار کاهش یافته بود.

یک دلال مستقر در بمبئی وابسته به یک بانک خصوصی واردکننده طلا، گفت: “تقاضای خرده‌فروشی در هند تقریباً به مدت یک ماه ضعیف بوده، که باعث احتیاط جواهرسازان در طول فصل جاری برگزاری مراسم‌های عروسی شده و آن‌ها را به کندی در انباشت موجودی‌هایشان سوق داده است.”

در چین که بزرگترین مصرف‌کننده طلای جهان است، اضافه‌بها (پریمیوم) برای هر اونس نسبت به قیمت‌های لحظه‌ای، در مقایسه با دامنه ۴۵ تا ۵۱ دلار هفته گذشته، بین ۴۲ تا ۵۴.۲ دلار بود. دلالان هنگ‌کنگی اضافه‌بها ۲ تا ۴ دلار به ازای هر اونس دریافت می‌کردند.

سال نوی چینی، که یک مناسبت مهم برای خرید طلا است، در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ (۱۰ فوریه) آغاز می‌شود.

راس نورمن (Ross Norman)، تحلیلگر مستقل، گفت: “امسال که سال اژدها (Year of the Dragon) است، به شعله‌های تقاضا برای جواهرات دامن زده، چرا که این سال به عنوان یک سال مبارک برای خرید طلا در چین شناخته می‌شود، که تنها پس از سال خرگوش (Year of the Rabbit) قرار دارد.

“با وجود بهبودی نسبی شرایط اقتصادی در چین یا شاید به دلیل آن، سرمایه‌گذاران چینی در حال دو برابر کردن سرمایه‌گذاری خود بر روی این دارایی امن هستند.”

در سنگاپور، دلالان اضافه‌بها بین ۱.۵ تا ۳ دلار دریافت می‌کردند و در ژاپن دلالان طلا را در حدود قیمت یکسان تا اضافه‌بهای ۱ دلار فروختند.

وینسنت تای (Vincent Tie)، مدیر فروش دلال سنگاپوری Silver Bullion) گفت که تقاضا کمی کاهش یافته است، شاید به دلیل این که سرمایه‌گذاران به طور محتاطانه منتظرند تا ببینند اگر قیمت طلا زیر ۲,۰۰۰ دلار کاهش یابد، آیا می‌توانند با قیمت بهتری طلا را خریداری نمایند.

نظر شما در مورد روند قیمت طلا در پرمصرف‌ترین کشورهای جهان، چین و هند، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کاهش قیمت نتوانست خریداران هندی را جذب کند، تقاضای چینی ها برای سال جدید افزایش یافته است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.