پیشنهاد تام اِمِر، نماینده کنگره، به دونالد ترامپ برای کمک در مقابله با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

dollar-warning-trump-and-emmer
آنچه در این مقاله میخوانید

تام اِمِر (Tom Emmer)، نماینده کنگره، پیشنهاد کرده که به دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، برای مقابله با ایجاد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در ایالات متحده کمک کند. این حقوقدان اعلام کرد: “من با ترامپ موافق هستم؛ ارزهای دیجیتال بانک مرکزی حق آمریکایی‌ها برای برخورداری از حریم خصوصی در امور مالی را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند. من مشتاق همکاری با او برای تداوم مقابله با توسعه گستره نظارتی دولت هستم.”

پیوستن تام اِمر به ترامپ برای دفاع از حق آمریکایی‌ها برای برخورداری از حریم خصوصی در امور مالی

تام اِمِر، نماینده مینسوتا در حزب اکثریت، حمایت خود را از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در مقابله با ایجاد دلار دیجیتال اعلام کرده است.

هفته گذشته، ترامپ به مردم آمریکا قول داد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده، اطمینان حاصل کند که هیچ ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در ایالات متحده ایجاد نمی‌شود. ترامپ گفت: “به عنوان رئیس جمهور شما، هرگز به ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی اجازه نخواهم داد… چنین ارزی به دولت فدرال… امکان کنترل کامل پول شما را فراهم می‌سازد… این خطری جدی برای آزادی است و من از بروز آن در آمریکا جلوگیری خواهم کرد.”

تام اِمِر که در مورد اظهارات ترامپ درباره CBDCها اظهار نظر می‌کرد، جمعه در پلتفرم رسانه‌ای اجتماعی X چنین نوشت:

“من با ترامپ موافق هستم؛ ارزهای دیجیتال بانک مرکزی حق آمریکایی‌ها برای برخورداری از حریم خصوصی در امور مالی را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند. من مشتاق همکاری با او برای تداوم مقابله با توسعه گستره نظارتی دولت هستم.”

این قانون‌گذار در پست دیگری افزود: “جمهوری‌خواهان کنگره علیه اجرای یک CBDC به سبک نظارتی مبارزه کرده‌اند. لایحه من، قانون ضد دولت نظارتی CBDC، 75 هم‌پیمان دارد و ما در حال به دست آوردن حمایت‌های بیشتر هستیم.”

چندین مقام فدرال رزرو و قانون‌گذار لزوم استفاده از یک CBDC را به زیر سؤال برده‌اند. برای مثال، میشل بومن (Michelle Bowman)، یکی از اعضای هیئت مدیره فدرال رزرو، هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای برای این که یک دلار دیجیتال می‌تواند مؤثرتر یا کارآمدتر از جایگزین‌های دیگر مشکلات را حل کند یا با خطرات کمتری برای مصرف‌کنندگان و اقتصاد همراه باشد، ندیده است.

بانک فدرال رزرو شروع به بررسی ایجاد یک دلار دیجیتال کرده است، اما هنوز تعهدی برای ایجاد آن نداده است. در سپتامبر سال گذشته، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، توضیح داد: “ما تصمیمی برای پیشبرد [یک دلار دیجیتال] نگرفته‌ایم … ما این را به عنوان فرآیندی حداقل چند ساله در نظر می‌گیریم.”

اِمِر اخیرا گفت که ترامپ احتمالا در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود “بسیار بیشتر” به رمزارزها علاقه‌مند خواهد شد. داده‌های اخیر از پلتفرم پیش‌بینی مبتنی بر رمزارز غیرمتمرکز Polymarket نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده، در حال حاضر با ۴۸ درصد شانس پیروزی پیشتاز است. چندین تحلیل‌گر، از جمله کسانی در شرکت مدیریت دارایی Vaneck، انتظار دارند که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطوح خود برسد.

نظر شما درباره پیشنهاد تام امر، رئیس اکثریت مجلس نمایندگان، برای همکاری با دونالد ترامپ برای مبارزه با ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیشنهاد تام اِمِر، نماینده کنگره، به دونالد ترامپ برای کمک در مقابله با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.