گزارش روزانه بازار فارکس، 22 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-22-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش دلار امروز صبح در برابر سایر همتایان G10 کاهش یافت.
  • شاخص S&P 500 در روز جمعه به بالاترین سطح خود صعود کرد.
  • تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که بانک ژاپن و بانک مرکزی اروپا در این هفته روند رشد نرخ‌های خود را متوقف کنند.

اخبار بازار

  • دلار در مقایسه با سایر همتایان خود در گروه ۱۰ (G10) خود پایین‌تر معامله می‌شود، در حالی که با رسیدن بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله به حدود ۴.۱۲ درصد، بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده امروز صبح ثابت باقی مانده است. این روند پس از سخنرانی‌های فدرال رزرو در روز جمعه صورت گرفت، که در آن مری دیلی (Mary Daly)، رئیس فدرال رزرو سان فرانسیسکو، اظهاراتی کرد مبنی بر این که فکر کردن به کاهش نرخ‌ها در آینده نزدیک زود است و برای این که تورم با هدف ۲ درصدی همسو باشد، نیاز به شواهد بیشتری است. رافائل بوستیک (Raphael Bostic)، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، کمی بی‌طرف‌تر بود و اعلام کرد که نظرش با زمانبندی کاهش نرخ‌ها بر اساس داده‌ها همسوتر است. ما همچنان انتظار داریم که با کاهش‌ نرخ‌هایی به صورت یک جلسه در میان از ماه مارس شروع می‌شود، فدرال رزرو در جلسه این ماه نرخ‌ها را ثابت نگه دارد.
  • جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) امروز صبح از ۱.۰۸۹۰ به حدود ۱.۰۹۰۰ افزایش یافته است، در حالی که جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) همچنان حول سطح ۱۴۸.۰۰ باقی مانده است (MNI، بلومبرگ).
  • به دنبال سودهای قوی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری و همچنین انتظارات شرکت‌کنندگان بازار از کاهش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو، شاخص S&P 500 روز جمعه به رکورد تاریخی ۴۸۳۹.۸۱ رسید. با رسیدن شاخص نیکی ۲۲۵ (Nikkei 225) به بالاترین سطح در ۳۴ سال گذشته، ارزش سهام آسیا، به جز چین، همراه با سهام وال استریت (Wall Street) افزایش یافتند. با این حال، سهام چین روند جهانی را دور زدند، چون معامله‌گران نسبت به تلاش‌های دولت برای تقویت اقتصاد خوش‌بین نیستند (بلومبرگ).
  • برای هفته پیش‌رو، ما شاهد تصمیم‌گیری‌های متعدد بانک‌های مرکزی خواهیم بود که بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی اروپا (ECB) از موارد برجسته هستند. ما انتظار داریم که هر دو بانک نرخ‌های بهره خود را تغییر ندهند، چون سخنرانان بانک مرکزی اروپا (ECB) همچنان در برابر انتظارات بازار در مورد کاهش نرخ‌های سیاست‌گذاری مقاومت می‌کنند و بانک مرکزی ژاپن نیز قصد دارد قبل از خروج از سیاست نرخ بهره منفی، روند دستمزدها/ قیمت‌گذاری را بررسی کند. به غیر از این دو، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار دارد که بانک نروژ و بانک مرکزی کانادا در حالت توقف باقی بمانند، و تنها بانک مرکزی ترکیه در فضای بازارهای نوظهور (EM) با افزایش ۲.۵ درصدی نرخ‌های خود در پیش‌بینی ما از روند متفاوتی پیروی می‌کند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 22 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.