سفارشات صادرات ماه دسامبر تایوان در پایین‌ترین سطح در 6 ماه گذشته

سفارشات-صادرات-ماه-دسامبر-تایوان-در-پایین‌ترین-سطح-در-6-ماه-گذشته
آنچه در این مقاله میخوانید

با این که چشم‌انداز محصولات مربوط به حوزه فناوری بالای این جزیره به دلیل تردید‌های رو به افزایش در مورد رشد اقتصادی جهانی همچنان ضعیف باقی مانده است، سفارشات صادراتی تایوان در ماه دسامبر، بیش از انتظار کاهش یافت و بدترین عملکرد خود را در شش ماه اخیر نشان داد.

سفارشات صادراتی ماه گذشته با ۱۶.۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته، به ۴۳.۸۱ میلیارد دلار کاهش یافت، که بدترین وضعیت آن از ماه جولای بوده و به مراتب پایین‌تر از پیش‌بینی‌های میانگین تحلیلگران مبنی بر کاهش ۰.۲۵ درصدی است که در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی شده بود. سفارشات در ماه نوامبر ۱.۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود.

سفارشات برای کالاها از این جزیره، که محل استقرار غول‌های فناوری مانند شرکت تولیدکننده چیپ TSMC  است، نشانگر تقاضا برای فناوری در سطح جهانی است.

وزارت امور اقتصادی تایوان اعلام کرد که انتظار دارد سفارشات صادرات در ماه ژانویه بین ۲۰.۰ درصد و ۱۵.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد.

هوانگ یو-لینگ (Huang Yu-ling)، مدیر آژانس آمار وزارت، گفت که خطر رکود اقتصادی جهانی در حال افزایش است، که باعث می‌شود تولیدکنندگان در قرار دادن سفارشات محتاط باشند.

هوانگ گفت: “محیط قیمت‌ها و نرخ‌های بهره بالا همچنان وجود دارد، و هنوز وضعیت عدم قطعیت ژئوپلیتیکی باقی است. این مسئله در کوتاه مدت مصرف و سرمایه‌گذاری را کاهش خواهد داد و در روند بهبود اقتصادی تداخل ایجاد می‌کند.”

این وزارتخانه در بیانیه‌ای درباره سفارشات صادراتی، به تنش‌های فزاینده در دریای سرخ اشاره کرد، که باعث شده است کشتی‌ها مسیر خود را به دور آفریقای جنوبی تغییر دهند، که این موضوع عاملی نگران‌کننده برای تجارت جهانی است.

با این حال، در این بیانیه، به ادامه گسترش تقاضا برای کامپیوترهای پرکارایی و برنامه‌های هوش مصنوعی اشاره شده است.

تقاضای ضعیف برای محصولات فناوری تایوان در میان عدم قطعیت اقتصادی جهانی، دولت را بر آن داشته است که پیش‌بینی کند اقتصاد وابسته به صادرات در سال ۲۰۲۳ با کمترین رشد خود در ۱۴ سال گذشته روبرو خواهد شد.

داده‌های اولیه مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) در انتهای این ماه منتشر می‌شود. طبق گفته این وزارتخانه، سفارشات تایوان در ماه دسامبر برای محصولات ارتباطی ۲۵.۳ درصد کاهش یافت و محصولات الکترونیکی ۱۲.۹ درصد از سال قبل کاهش داشتند.

سفارشات از چین ۳.۵ درصد کاهش یافت در حالی که در ماه قبل ۸.۸ درصد افزایش داشت. سفارشات از ایالات متحده نیز در مقایسه با کاهش ۲.۴ درصدی در ماه نوامبر، ۲۱.۶ درصد کاهش یافت.

سفارشات از اروپا ۳۹.۴ درصد سقوط کرد، که بدتر از سقوط ۲۱.۱ درصدی ماه نوامبر بود.

سفارشات از ژاپن در ماه گذشته ۳۰.۵ درصد کاهش یافت، در حالی که این رقم در ماه نوامبر ۲۹.۰ درصد پایین آمد.

دیدگاه خود را درباره سفارشات صادرات ماه دسامبر تایوان در پایین‌ترین سطح در 6 ماه گذشته بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.