سناتور آمریکایی مارکو روبیو هشدار داد که گسترش بریکس اثربخشی تحریم‌های غرب را خنثی می‌کند!

سناتور-آمریکایی-مارکو-روبیو-هشدار-داد
آنچه در این مقاله میخوانید

مارکو روبیو (Marco Rubio)، سناتور فلوریدا، نگرانی‌های خود را در مورد افزایش نفوذ بریکس (BRICS)، گروه بین‌المللی، در سیستم اقتصادی جهان ابراز کرد. طبق گفته روبیو، اگر این گروه به گسترش خود ادامه دهد، یک جایگزین معتبر برای سیستم فعلی خواهد بود که به کشورها امکان می‌دهد که از دلار آمریکا و تحریم‌های یکجانبه فاصله بگیرند.

سناتور مارکو روبیو درباره تأثیر بریکس در اقتصاد جهانی هشدار داد!

گروه بریکس (BRICS) که شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی است، ممکن است در آینده برتری سیستم مالی تحت رهبری آمریکا را مورد تهدید قرار دهد.

سناتور مارکو روبیو (Marco Rubio) از فلوریدا اذعان کرد که گسترش مداوم این گروه ممکن است با توانایی اعمال تحریم‌ها علیه سایر کشورها تداخل ایجاد کند. در مقاله جدیدی، روبیو اعلام کرد که اضافه شدن اخیر عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اتیوپی، مصر و ایران به بریکس جذابیت آن را به عنوان یک جایگزین برای سیستم مالی تحت رهبری آمریکا و اروپا افزایش داده است.

روبیو تاکید کرد:

“اگر روندهای فعلی ادامه یابند، برای ایالات متحده دشوارتر و دشوارتر خواهد شد که از طریق تحریم‌ها، از خشونت و ستم بین‌المللی جلوگیری کند.”

گروه بریکس (BRICS)، که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد، به یکی از تأثیرگذارترین بلوک‌ها در جهان تبدیل شده است، که با در نظر گرفتن توان خرید معادل، تولید ناخالص داخلی (GDP) گروه G7 را پشت سر گذاشته است.

روبیو به رسیدن خاویر میلی (Javier Milei) به قدرت در آرژانتین اشاره می‌کند، که اخیراً دعوت به پیوستن به بریکس را رد کرد و وفاداری خود را به آمریکا و اسرائیل نشان داد. سرخیو ماسا (Sergio Massa)، نامزد شکست‌خورده در انتخابات آرژانتین، به عنوان متحد رئیس‌جمهور سابق آلبرتو فرناندز (Alberto Fernandez) به بریکس پیوسته بود.

روبیو تاکید می‌کند که نیاز به مهر و موم کردن این اتحادها وجود دارد و خواستار این است که دولت آمریکا و دولت بایدن برای دولت آرژانتین در برابر نهادهای بین‌المللی مانند صندوق بین‌المللی پول (IMF) مداخله کنند و توصیه می‌کند که آرژانتین را به عنوان یک شریک بین‌المللی جدی بگیرند.

روبیو در پایان می‌گوید:

“میلی گام‌های درستی را برای دوستی با ایالات متحده برمی‌دارد. بهتر است دولت بایدن نیز پاسخ مثبت متقابلی به آن دهد چون این روزها دوستان خوب کمیاب هستند.”

نظر شما در مورد اظهارات سناتور روبیو درباره گروه بریکس چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره سناتور آمریکایی مارکو روبیو هشدار داد که گسترش بریکس اثربخشی تحریم‌های غرب را خنثی می‌کند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.