قیمت بیت کوین برای اولین بار در 48 روز گذشته به زیر 40 هزار دلار سقوط کرد که باعث سقوط ارزهای دیجیتال در بازار شد!!

قیمت-بیت-کوین-به-زیر-40-هزار-دلار-سقوط-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

طبق تحلیل‌های بازار، در روز دوشنبه، ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴ (2 بهمن 1402)، ارزش بیت کوین برای اولین بار در ۴۸ روز گذشته به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد. در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش بیت کوین شاهد کاهش ۴ درصدی بوده است و کاهش ۱۴.۲ درصدی در دو هفته گذشته مشاهده شده است.

خرس‌ها قدرت را به دست می‌گیرند— ارزش بیت کوین در میان نوسانات بازار به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط می‌کند

از اوایل دسامبر ۲۰۲۳، به طور خاص از تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۲۳ (14 آذر 1402)، قیمت بیت کوین بالاتر از سطح ۴۰ هزار دلار باقی مانده بود. این دارایی ارز دیجیتال پیشرو از نظر ارزش بازار، در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ (20 دی 1402) به بالاترین سطح ۴۹ هزار دلار رسید. با این حال، رسیدن قیمت به این سطح کوتاه مدت بود. در ادامه، قیمت به دامنه ۴۵ هزار دلار سقوط کرد. در روزهای اخیر، با تلاش برای حفظ جایگاه خود در قلمرو ۴۰ هزار دلار، در نهایت در ساعت ۲:۱۵ بعد از ظهر به وقت شرقی (ET) در روز دوشنبه به زیر این سطح فرو رفت.

BTCUSD-2024-01-23

در حال حاضر، ارزش بیت کوین به تقریباً ۳۹,۴۰۰ دلار کاهش یافته است، و حجم معاملات آن در ساعت ۲:۱۵ بعد از ظهر (ET)، حدود ۲۵.۸۱ میلیارد دلار است که افزایش قابل توجهی نسبت به ۱۶.۵۸ میلیارد دلار ثبت شده در ساعت ۸:۰۰ صبح (ET) محسوب می‌شود. شاخص‌های کوتاه‌مدت نشان می‌دهند که بیت کوین (BTC) در حال پیمودن یک روند نزولی است، که ویژگی مشخص آن نوسانات شدید و کاهش قابل توجه در ارزش آن است. افزایش حجم معاملات در طول این روند نزولی، نشانه‌ای از فروش چشمگیر احتمالی است، به ویژه زمانی که قیمت به زیر سطح ۴۰,۰۰۰ دلار، یک نقطه حمایت روانی کلیدی، سقوط می‌کند.

کاهش اخیر در قیمت بیت کوین (BTC) یک شکاف در بورس کالای شیکاگو (CME)  را نیز پر کرده است که حدود سطح ۳۹,۶۰۰ دلار وجود داشت. ساعتی پس از این سقوط، با حذف ۶۵.۷۸ میلیون دلار در پوزیشن‌های بلندبیت کوین در کل روز، پوزیشن‌های بلند بیت کوین به میزان ۲۵.۵۷ میلیون دلار نقد شده‌اند.

CME-gap

این روند نزولی در ارزش بیت کوین، اثر موجی را در بسیاری از رمز ارزها ایجاد کرده است و به کاهش ۳.۰۲ درصدی اقتصاد بازار رمز ارزها به ارزش کل ۱.۵۹ تریلیون دلار در روز دوشنبه کمک کرده است. اتریوم ۶ درصد، BNB ۴.۵ درصد، SOL ۹.۴ درصد و XRP شاهد کاهش ۴.۷ درصدی در همان بازه زمانی بوده‌اند.

نظر شما در مورد سقوط قیمت بیت کوین به زیر محدوده ۴۰ هزار دلار در روز دوشنبه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره قیمت بیت کوین برای اولین بار در 48 روز گذشته به زیر 40 هزار دلار سقوط کرد که باعث سقوط ارزهای دیجیتال در بازار شد!! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.