مایکل هاول پیش‌بینی می‌کند که افزایش مداوم نقدینگی جهانی به نفع سهام، طلا و رمز ارزها باشد

مایکل-هاول-پیش‌بینی-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

مایکل هاول (Michael Howell) از کراسبوردر کپیتال (Crossborder Capital)، یکی از افراد کهنه‌کار در امور مالی جهانی، دیدگاهی مبتنی بر نقدینگی در مورد وضعیت فعلی اقتصاد ارائه کرد. او با استدلال بر اساس شواهدی از افزایش نقدینگی، که در نتیجه باید سهام، طلا و رمز ارزها را بالا ببرد، روند شایع تشدید سیاست‌های پولی را به چالش کشید.

دیدگاه مایکل هاول بر افزایش نقدینگی جهانی و تأثیر آن بر بازار

مایکل هاول، بنیانگذار و مدیرعامل کراسبوردر کپیتال، یک شرکت تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری مستقل و مستقر در لندن که در ناظر امور مالی یا FCA (Financial Conduct Authority) ثبت شده، با بیش از ۱ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت است. پیش از این او سرپرست تحقیقات برای بارینگ سکیوریتیز (Baring Securities) و مدیر تحقیقات برادران سلیمان (Solomon Brothers) بوده است. هاول با درک عمیقی از امور مالی و اقتصاد بین‌المللی، به یک چهره برجسته در تحلیل روندهای نقدینگی جهانی و تأثیر آن‌ها بر بازارها تبدیل شده است. اخیراً، او در برنامه Forward Guidance حاضر شد که در آن، دیدگاه‌های خود در مورد چشم‌انداز کلان اقتصادی فعلی را مطرح کرده و بر افزایش مداوم نقدینگی جهانی و اثرات مثبت آن بر دارایی‌های حساس به نقدینگی مانند سهام، طلا و رمز ارزها تأکید کرد.

در مرکز تحلیل‌های هاول، این عقیده رایج است که بر خلاف باور عمومی، فدرال رزرو به طور ظریفی در حال تزریق نقدینگی به بازارها است. این رویکرد پنهانی در تضاد شدید با داستان تشدید سیاست‌های پولی قرار دارد که تیترها را تسخیر کرده است. با وجود کاهش در ترازنامه فدرال رزرو در سال گذشته، هاول خاطرنشان کرد که نقدینگی فدرال عملاً بین ۱۲ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. همان طور که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در آن چه هاول به عنوان افزایش مقداری سایه و کنترل منحنی بازدهی سایه توصیف کرده است، مشغول هستند، این روند تنها یک مرحله گذرا نیست، بلکه بخشی از الگوی طولانی‌تر تورم پولی است.

او مشاهده کرد که خالی کردن امکانات بازخرید معکوس (RRP) و برنامه تأمین مالی بانکی بلندمدت (BTFP) به طور قابل توجهی به افزایش نقدینگی فدرال در سال گذشته کمک کرد. او پیش‌بینی می‌کند که نقدینگی بانک مرکزی همچنان آزاد خواهد شد، به ویژه زمانی که RRP به طور کامل خالی شود، و پیشنهاد داد که حتی ممکن است BTFP تجدید شود.

تصمیم استراتژیک خزانه‌داری ایالات متحده برای کوتاه کردن زمان سررسید انتشار بدهی‌های خود باعث افزایش پیچیدگی این وضعیت شد. هاول توضیح داد که این حرکت به طور مکانیکی نیازهای نقدینگی بخش خصوصی برای جذب کاغذهای دولتی را کاهش داد، که به طور ویژه، به بخش بانکی در مدیریت بیش‌برآورده‌گی سیستمی خود نسبت به مدت زمان کمک کرد.

تمام این موارد ممکن است به یک گذار از فرایند بازگشت به مرحله آرامش اشاره کند. هاول خاطرنشان کرد که بخش مالی و اوراق بهادار با بتای بالا مانند رمز ارزها معمولاً در چنین مراحل آرامشی بهترین عملکرد را دارند.

در مورد رمز ارزها، هاول اشاره کرد که ممکن است تأثیرات مثبت خاصی وجود داشته باشد. او اعلام کرد که رمز ارزها ممکن است محافظ ترجیحی نسل جوان در برابر تورم پولی باشند، احساسی که با افزایش علاقه به دارایی‌های دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران جوان هماهنگ است. اگر این مسئله صحت داشته باشد، رمز ارزها ممکن است بیش از طلا به عنوان وسیله ترجیحی برای سرمایه‌گذاران جوان عمل کنند.

نظر شما در مورد استدلال اصلی هاول که افزایش نقدینگی جهانی به طور کلی به نفع دارایی‌های حساس به نقدینگی مانند سهام، طلا و رمز ارزها خواهد بود، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مایکل هاول پیش‌بینی می‌کند که افزایش مداوم نقدینگی جهانی به نفع سهام، طلا و رمز ارزها باشد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.