گزارش روزانه بازار فارکس، 23 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-23-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از نشست بانک ژاپن و برگزاری کنفرانس مطبوعاتی اوئدا، رئیس این بانک، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) امروز صبح با کاهش روبرو شد.
  • چین یک بسته نجات 2 تریلیون یوانی (278 میلیارد دلاری) برای تثبیت بازار سهام در نظر گرفته است.
  • تیم تحقیقات بارکلیز تورم منطقه یورو در ماه ژانویه را پیش‌بینی می‌کند؛ آنها انتظار دارند نرخ تورم برای کل کالاها 2.7 درصد نسبت به سال گذشته و برای کالاهای غیر خوراکی 3.1 درصد نسبت به سال گذشته باشد.

اخبار بازار

  • پس از برگزاری جلسه دیروز بانک ژاپن (BoJ)، که در آن سیاست پولی فعلی خود را حفظ کردند، و برگزاری کنفرانس اوئدا، رئیس این بانک، جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) امروز صبح پایین‌تر معامله می‌شود. در گزارش چشم‌انداز فصلی، بانک ژاپن پیش‌بینی خود را برای شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کالاهای غیر خوراکی برای سال مالی ۲۰۲۴ به دلیل کاهش اخیر قیمت‌های نفت کاهش داد، اما پیش‌بینی خود را برای شاخص قیمت مصرف‌کننده بدون در نظر گرفتن مواد غذایی فاسدشدنی و انرژی در ۱.۹ درصد برای هر دو سال مالی ۲۰۲۴ و سال مالی ۲۰۲۵ حفظ کرد و نشان داد که سناریوی پایه آن‌ها برای قیمت‌ها همچنان دست نخورده باقی مانده است. آن‌ها زبان جدیدی اضافه کردند که تأکید می‌کند “اطمینان” از دستیابی به هدف ثبات قیمت “به تدریج افزایش یافته است.” با توجه به همه این موارد، ارزیابی قیمت اخیر ممکن است نشان دهد که مطابق با پیش‌بینی‌های ما، بانک ژاپن در جلسه سیاست‌گذاری ماه آوریل (MPM) در حال آماده‌سازی برای خروج از سیاست نرخ بهره منفی (NIRP) است. در این کنفرانس، اوئدا، رئیس بانک ژاپن، اعلام کرد که کاهش دستمزدهای واقعی مانعی برای تغییر سیاست نخواهد بود و گمانه‌زنی‌ها را افزایش داد.
  • با اظهارات اوئدا در کنفرانس که باعث کاهش ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) شد، این جفت ارز پس از باز شدن صبح امروز در سطح ۱۴۸.۰۰، حول ۱۴۷.۵۰ معامله می‌شود (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • به گفته افراد آشنا به این موضوع، مقامات چینی در حال بررسی یک بسته نجات به ارزش ۲ تریلیون یوان (۲۷۸ میلیارد دلار) برای تثبیت بازار سهام خود هستند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که شاخص اصلی سرزمین اصلی CSI 300 روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح در پنج سال گذشته خود رسید. به دلیل تعداد گسترده‌ای از عوامل طی سال گذشته، از جمله فشارهای کاهشی و بحران بازار مسکن، بازار سهام چین دست و پنجه نرم کرده است. شاخص CSI 300 از زیان‌های دیروز خود عقب‌نشینی کرده، و ۰.۸ درصد بالاتر معامله می‌شود، و شاخص هانگ سنگ (Hang Seng) پس از خبر تا ۳ درصد افزایش یافت اما از آن زمان ثابت مانده است (بلومبرگ).
  • تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی خود را در مورد تورم منطقه یورو برای ماه ژانویه (که در تاریخ اول فوریه منتشر خواهد شد) اعلام کرده‌اند، که در آن انتظار دارند شاخص هماهنگ قیمت مصرف‌کننده (HICP) منطقه یورو به ۲.۷ درصد نسبت به سال گذشته و این شاخص برای کالاهای غیر خوراکی به ۳.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد. با افزایش قیمت‌های خدمات عمومی در حالی که تدابیر مالی برای کاهش آن‌ها کنار گذاشته می‌شوند، انرژی باید بر تورم مربوط به کل کالاها تأثیر بگذارد. سایر اجزای اصلی، شامل کالاهای غیر خوراکی و خدمات، باید به کاهش تورم کمک کنند. آن‌ها همچنان پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ‌ها را در سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۵۰ واحد پایه کاهش دهد، که شروع آن از ماه آوریل خواهد بود (تحقیقات بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 23 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.