Bitwise اولین ETF بیت کوین ایالات متحده که آدرس کیف پول خود را افشا می‌کند

Bitwise-اولین-ETF-بیت-کوین-ایالات-متحده-که-آدرس-کیف-پول-خود-را-افشا-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

روز چهارشنبه، ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴ (4 بهمن)، شرکت Bitwise، یکی از مدیران اصلی دارایی‌های دیجیتال، خود را به عنوان اولین صندوق قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین در آمریکا معرفی کرد که آدرس کیف پول بیت کوین خود را فاش می‌کند. با تاکید بر تعهد خود به شفافیت، Bitwise اظهار داشت: “افتخار می‌کنیم که با BITB در مسیر پیش می‌رویم” و تأکید کرد که “شفافیت آنلاین ماهیت اصلی بیت کوین است.”

Bitwise استاندارد جدیدی تعیین می‌کند: احراز هویت ETF اسپات بیت کوین آن چِین

شرکت مدیریت دارایی‌های رمزارز Bitwise، که به خاطر معرفی اخیر ETF اسپات بیت کوین BITB آمریکا شناخته شده است، به عنوان اولین ETF شناخته شده است که ذخایر بیت کوین (BTC) خود را تأیید می‌کند. این توسعه پس از افشای دارایی‌های بیت کوین آن چِین چندین بازیگر بزرگ از جمله Blackrock، Bitwise، Fidelity و Franklin Templeton توسط شرکت تحلیل‌گری آن چین Arkham Intelligence رخ می‌دهد.

Bitwise در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی X نوشت: “امروز ETF بیت کوینBitwise   (BITB) به عنوان  اولین ETF بیت کوین آمریکا شناخته می‌شود که آدرس‌های دارایی‌های بیت کوین خود را منتشر می‌کند. اکنون هر کسی می‌تواند دارایی‌ها و جریانات BITB را مستقیماً روی بلاک چین بررسی کند. شفافیت آن چین ماهیت اصلی بیت کوین است. ما افتخار می‌کنیم که با BITB در این مسیر پیش می‌رویم.”

این شرکت همچنین اضافه کرد:

“انتشار آدرس‌های آن چین گام اولیه‌ای برای افزایش شفافیت عمومی است. با توسعه زیرساخت‌ها، امیدواریم کارهای بیشتری، مانند همکاری با شرکت‌هایی مانند [Hoseki App] برای ارائه اعتبارسنجی‌های رمزنگاری شده به صورت لحظه‌ای، انجام دهیم.”

Bitwise به روند رو به رشد پلتفرم‌های مبادله متمرکز (cex) پیوسته است که در سال گذشته اعتبارسنجی‌های اثبات ذخیره (POR) خود را افزایش داده‌اند. استفاده از سیستم‌های POR، که سال‌ها وجود داشته اما تنها به صورت محدود، پس از سقوط FTX افزایش یافته و موجب شده تا مبادلات در ارائه جزئیات در مورد ذخایر رمزارزی خود شفاف‌تر باشند.

تا ساعت ۴:۴۰ بعد از ظهر به وقت شرقی (ET) در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴ (4 بهمن)، کیف پول Bitwise که به عنوان “1CKVs” شناخته می‌شود، ۱۱,۸۵۸.۶۳ بیت کوین دارد که ارزش تقریبی آن ۴۷۰.۷۴ میلیون دلار بر اساس نرخ‌های مبادله فعلی است. از زمان راه‌اندازی آن در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ (21 دی)، در مجموع ۱۷ تراکنش در این کیف پول انجام شده است. کیف پول Bitwise که رتبه ۷۱ را در میان ۱۰۰ آدرس ثروتمندترین بیت کوین دارد، از زمان ایجاد خود هیچ ساتوشی را انتقال نداده است. هنوز مشخص نیست که آیا دیگر صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین رویکرد مشابهی برای احراز هویت آدرس‌ها را اتخاذ خواهند کرد یا خیر.

نظر شما در مورد افشای آدرس عمومی بیت کوین توسط Bitwise مرتبط با صندوق قابل معامله BITB چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره Bitwise اولین ETF بیت کوین ایالات متحده که آدرس کیف پول خود را افشا می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.