گزارش روزانه بازار فارکس، 25 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-25-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در آستانه برگزاری نشست امروز بانک مرکزی اروپا، جایی که تحقیقات بارکلیز و بازارها انتظار دارند که آنها نرخ خود را در حالت تعلیق نگه دارند، ارزش یورو ثابت ماند.
  • در آستانه انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم، ارزش دلار تثبیت می‌شود و پس از اعلام کاهش نرخ بازده واقعی (RRR) توسط بانک خلق چین، ضررها کاهش می‌یابد.
  • شاخص مدیران خرید (PMI) ترکیبی ماه ژانویه انگلیس و منطقه یورو افزایش یافت، اما منطقه یورو همچنان در حال انقباض است.

اخبار بازار

  • تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که بانک مرکزی اروپا (ECB) امروز در وضعیت توقف باقی بماند و نشان دهد که پیش‌بینی‌های پایه به طور کلی در مسیر خود باقی هستند، اما با داده‌هایی که به مسیر کمی پایین‌تر تورم اشاره دارند و خطراتی که نشان می‌دهند رشد کم اقتصادی تا اوایل سال ۲۰۲۴ ادامه دارد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • تمرکز اصلی بر کنفرانس مطبوعاتی خواهد بود، جایی که ما انتظار داریم لاگارد (Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، در برابر چرخه کاهش ‘زودهنگام’ که از سوی فعالان بازارها پیش‌بینی شده است، موضع بگیرد، که در حال حاضر ۱۳۰ واحد پایه کاهش را از ماه آوریل آغاز می‌کند، جایی که اقتصاددانان ما نیز انتظار دارند اولین کاهش ۲۵ واحدی را شاهد باشیم (بلومبرگ).
  • یورو امروز صبح به طور کلی ثابت بود، و جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) به حدود ۱.۰۸۸۰ و جفت ارز یورو/ پوند (EUR/GBP) به حدود ۰.۸۵۶۰ رسیده است (بلومبرگ).
  • امروز، قبل از انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا در سه ماهه چهارم، ارزش دلار تثبیت شد، جایی که اقتصاددانان ما انتظار کاهش از ۴.۹ درصد به ۲.۹ درصد نسبت به سه ماهه گذشته را دارند. با وجودی که این تغییر قابل توجهی است، اما بیشتر ناشی از پر کردن انبارها خواهد بود، در حالی که فروش‌های پایه و مصرف کننده همچنان قوی باقی می‌مانند. شب گذشته، دلار از کاهش دیروز خود عقب نشینی کرد؛ این افت پس از اعلام بانک مرکزی چین (PBOC) در مورد کاهش ۵۰ واحدی نسبت نقدینگی در ماه آینده رخ داد. انتظار می‌رود این کاهش حدود ۱۴۰ میلیارد دلار نقدینگی به سیستم مالی چین تزریق کند، که تلاشی از سوی رئیس بانک مرکزی چین، پان گونگشنگ (Pan Gongsheng)، برای حمایت از اقتصاد است (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • شاخص‌های مدیران خرید (PMI) هم در انگلیس و هم در منطقه یورو در ماه ژانویه افزایش یافتند، اما تفاوت‌ها همچنان باقی مانده‌اند؛ منطقه یورو همچنان در حوزه انقباضی قرار داشت، در حالی که انگلیس به رشد خود ادامه داد. شاخص مدیران خرید (PMI) ترکیبی Flash منطقه یورو به ۴۷.۹ افزایش یافت (کمی پایین‌تر از اتفاق نظر ۴۸.۰) و تحت تأثیر تولید صنعتی قرار گرفت، در حالی که شاخص مربوط به خدمات کاهش یافت. شاخص مدیران خرید (PMI) ترکیبی Flash انگلیس به میزان قابل‌توجه ۵۲.۵ افزایش یافت که ۰.۴ بالاتر از اتفاق نظر بود در حالی که شاخص‌های مربوط به تولید صنعتی و خدمات در بالاترین سطح در ۸ و ۹ ماه اخیر قرار داشتند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 25 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.