ادعای خسارت 3 میلیارد دلاری وام دهنده کریپتو Nexo علیه بلغارستان

ادعای-خسارت-3-میلیارد-دلاری-وام-دهنده-کریپتو-Nexo-علیه-بلغارستان
آنچه در این مقاله میخوانید

در پی یورش به دفتر پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال Nexo در سال ۲۰۲۳ و تحقیقات بعدی دادستان کل بلغارستان، این پلتفرم ادعای داوری به ارزش ۳ میلیارد دلار علیه جمهوری بلغارستان ارائه کرده است. Nexo مدعی است که این اقدامات به چشم‌اندازهای تجاری آن آسیب زده است.

اتهامات با انگیزه سیاسی

پس از آن که دولت بلغارستان اتهامات پولشویی و نقض تحریم‌های روسیه علیه Nexo AG، پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال مستقر در سوئیس، را مطرح کرد، این پلتفرم ادعای داوری به ارزش ۳ میلیارد دلار علیه دولت بلغارستان برای خسارات و فرصت‌های از دست رفته آن را ارائه کرد. Nexo گفته است که اتهامات “سیاسی” علیه آن توسط دفتر دادستان کل در ژانویه ۲۰۲۳ به نام و شهرت آن آسیب زده است.

در بیانیه‌ای که در ۲۴ ژانویه (4 بهمن) منتشر شد، این پلتفرم دارایی دیجیتال افشا کرد که دفتر حقوقی آمریکایی Pillsbury Winthrop Shaw Pittman ادعای داوری را به دبیرخانه مرکز بین‌المللی حل و فصل اختلافات سرمایه‌گذاری (ICSID) وابسته به بانک جهانی ارائه کرده است. دفتر دادستان کل بلغارستان پس از تحقیقاتی که هیچ مدرکی از فعالیت جنایی پیدا نکرد، اتهامات علیه وام‌دهنده ارز دیجیتال را کنار گذاشت.

با این حال، Nexo اصرار دارد که حمله به دفاتر آن در ژانویه ۲۰۲۳ و تحقیقات بعدی بسیاری از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده آن، از جمله یک ابتکار جذب سرمایه، را مختل کرد. اقدامات دفتر دادستان کل بلغارستان همچنین منجر به فروپاشی یک قرارداد اسپانسری پرسود با یک باشگاه فوتبال بزرگ اروپایی ناشناخته شد.

خسارات مالی و اعتباری

آنتونی ترنچف (Antoni Trenchev)، یکی از بنیان‌گذاران Nexo، در توضیح این که چرا این وام‌دهنده ارز دیجیتال تصمیم به مقابله با بلغارستان گرفته است، گفت:

“مسیر رشد ما کند شده و فرصت‌ها از دست رفته یا به شدت به تأخیر افتاده‌اند. من شخصاً ۱۰ ماه پیش قول دادم که همه وسایل قانونی موجود را برای تأمین غرامت مالی برای Nexo بررسی کنیم. حالا که دادستانی بلغارستان ما را بالاخره تبرئه کرده است، زمان مناسبی است که ادعای خود را مطرح کرده و برای خسارات عظیم مالی و اعتباری که متحمل شده‌ایم، غرامت دریافت کنیم.”

ترنچف گفت که این ادعا همچنین به عنوان یک هشدار و اقدامی بازدارنده برای افراد یا رگولاتورهای سوءاستفاده‌گر در جاهای دیگر عمل خواهد کرد. این بنیان‌گذار افزود که پیروزی مورد انتظار Nexo در ICSID یک نتیجه مثبت برای “تمام عوامل خوب” در فضای بلاک ‌چین خواهد بود.

نظر شما در مورد اقدام پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال Nexo در مطرح کردن ادعای داوری به ارزش ۳ میلیارد دلار علیه جمهوری بلغارستان چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ادعای خسارت 3 میلیارد دلاری وام دهنده کریپتو Nexo علیه بلغارستان بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.