نرخ ارز نیجریه در برابر دلار به پایین‌ترین سطح سقوط کرد

نرخ-ارز-نیجریه-در-برابر-دلار-به-پایین‌ترین-سطح-سقوط-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس گزارش‌ها، واحد پول نیجریه در تاریخ ۲۵ ژانویه (5 بهمن) در بازار رسمی به پایین‌ترین سطح خود در مقابل دلار آمریکا سقوط کرد. اولایمی کاردوسو (Olayemi Cardoso)، رئیس بانک مرکزی، گفته است که در حال حاضر، ارزش نایرا کاهش یافته است و تلاش‌هایی برای اصلاح این وضعیت در جریان است.

نرخ‌های ارزی رسمی و بازار موازی تقریباً همسو می‌شوند

واحد پول درمانده نیجریه در بازار رسمی به پایین‌ترین سطح خود در مقابل دلار آمریکا سقوط کرده و به طور موقت به NGN1,398 برای هر دلار سبز رسیده است. بر اساس گزارش رویترز (Reuters)، رکورد جدید نایرا در بازار رسمی تقریباً با نرخ ارز بازار موازی هم‌تراز شده است که در NGN1,400:USD1 قرار گرفته است.

کاهش اخیر ارزش نایرا ادامه روندی است که به نظر می‌رسد بلافاصله پس از آن آغاز شد که بولا تینوبو (Bola Tinubu)، جانشین محمدو بوهاری (Muhammadu Buhari)، به عنوان رئیس جمهور نیجریه انتخاب شد و گادوین امفیله (Godwin Emefiele)، رئیس سابق بانک مرکزی نیجریه (CBN)، را برکنار کرد. پیش از این، بانک مرکزی نیجریه نرخ تبادل نایرا در مقابل دلار را تقریباً ثابت و در زیر NGN500:USD1 نگه داشته بود.

پس از انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی نیجریه، ارزش نایرا به طور مداوم در مقابل ارزهای اصلی هم در بازارهای رسمی و هم در بازارهای غیررسمی کاهش یافته است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی نیجریه عقیده دارند که کاهش مداوم نایرا عمدتاً به دلیل کمبود ارز خارجی است.

با این حال، اولایمی کاردوسو، رئیس فعلی بانک مرکزی نیجریه، اخیراً به نمایندگان حاضر در مراسم رونمایی از گزارش چشم‌انداز اقتصادی گفت که در واقع، ارزش نایرا کاهش یافته است و اکنون تلاش‌هایی در جریان است تا به آن کمک کند تا ارزش واقعی خود را درک کند.

بر اساس گزارش‌ها ،کاردوسو گفت: “ما معتقدیم که در حال حاضر، ارزش نایرا کاهش یافته است و همراه با اقدامات هماهنگ شده در زمینه مالی، ما به سرعت کشف قیمت واقعی را در آینده نزدیک تسریع خواهیم کرد. این رویکرد هماهنگ به توازن بیشتر و نرخ تبادل پایدارتر کمک خواهد کرد.”

بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه Leadership، بانک مرکزی نیجریه (CBN) در حال برنامه‌ریزی برای انجام چندین گام مهم به منظور اطمینان از بازگشت تمام جریان‌های ارز خارجی به بانک مرکزی است.

در همین حال، کاردوسو ابراز امیدواری کرده است که برخی از اصلاحاتی که توسط بانک مرکزی نیجریه در حال انجام است، منجر به یک نرخ تبادل ارز ثابت و پایدار شود. چنین نرخ تبادل ارزی باعث افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و تبدیل نیجریه به مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی خواهد شد.

آیا با نظرات رئیس بانک مرکزی نیجریه (CBN) در مورد ارزش نایرا موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نرخ ارز نیجریه در برابر دلار به پایین‌ترین سطح سقوط کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.