نظرسنجی دویچه بانک: بیش از یک سوم پاسخ‌دهندگان انتظار دارند بیت کوین به زیر 20,000 دلار سقوط کند!

نظرسنجی-دویچه-بانک
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس نظرسنجی بانک دویچه (Deutsche Bank)، بیش از یک سوم از ۲۰۰۰ پاسخ‌دهنده پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد. علاوه بر این، حدود ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت این ارز دیجیتال تا پایان سال بین ۴۰ هزار تا ۷۵ هزار دلار خواهد بود.

پیش‌بینی کاربران درباره کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار

بلومبرگ (Bloomberg) گزارش داده است که بر اساس گزارش تحقیقاتی دویچه بانک که شامل یک نظرسنجی از ۱۵ تا ۱۹ ژانویه (25 تا 29 دی) است، بیشتر پاسخ‌دهندگان انتظار کاهش بیشتر قیمت بیت کوین را دارند. این نظرسنجی که به ۲۰۰۰ نفر در ایالات متحده، انگلیس و منطقه یورو ارائه شده است، بر دیدگاه‌های آنها در مورد قیمت و نوسانات بیت کوین تمرکز داشته است.

نتایج نظرسنجی بیانگر آن است که بیش از یک سوم از پاسخ‌دهندگان باور دارند که قیمت بیت کوین تا ژانویه سال آینده به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد. در همین حال، تقریباً ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انتظار دارند که قیمت BTC تا پایان سال بین ۴۰ هزار تا ۷۵ هزار دلار خواهد بود.

تحلیلگران بانک دویچه، ماریون لابور (Marion Laboure) و کسیدی آینزورث-گریس (Cassidy Ainsworth-Grace)، در گزارش خود توضیح دادند که انتظار می‌رود صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین جدید باعث گسترش نهادینه شدن بیت کوین شوند. با این حال، آن‌ها خاطرنشان کرده‌اند که بیشتر جریان‌های ETF از سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی به دست آمده است.

deutsche-bank-survey-bitcoin

قیمت بیت کوین (Bitcoin) در انتظار تأیید صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در تاریخ ۱۰ ژانویه (20 دی)، به بالای ۴۷ هزار دلار افزایش یافت. با این حال، پس از تأیید، ارزش بیت کوین در روز دوشنبه به زیر ۴۰ هزار دلار و در روز سه‌شنبه به زیر ۳۹ هزار دلار سقوط کرد. از آن زمان، این رمز ارز کمی بهبود یافته است. در زمان نگارش این متن، بیت کوین (BTC)  با قیمت ۴۱,۸۱۵ دلار معامله می‌شود.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که تأیید صندوق‌های قابل معامله اسپات بیت کوین به همراه هاوینگ در ماه آوریل، به طور قابل توجهی قیمت بیت کوین را افزایش خواهد داد. شرکت تحقیقاتی Ark Invest احتمال بالایی برای افزایش قیمت بیت کوین به ۱.۵ میلیون دلار پیش‌بینی می‌کند. شرکت تحلیلی Fundstrat می‌گوید بیت کوین در مسیر رسیدن به ۱۵۰ هزار دلار است و ممکن است در عرض پنج سال به ۵۰۰ هزار دلار برسد. بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered Bank) در ابتدای این ماه گفته بود که ارزش بیت کوین ممکن است سال آینده به ۲۰۰ هزار دلار افزایش یابد. علاوه بر این، شرکت مدیریت دارایی Vaneck انتظار دارد که در صورت انتخاب دونالد ترامپ (Donald Trump) به عنوان رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، قیمت بیت کوین به رکوردهای جدیدی برسد. در همین حال، پذیرش رمز ارزها همچنان در حال افزایش است. گزارش اخیر نشان می‌دهد که تعداد دارندگان رمز ارز در سراسر جهان تا پایان سال گذشته به ۵۸۰ میلیون نفر رسیده است.

به نظر شما، آیا قیمت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نظرسنجی دویچه بانک: بیش از یک سوم پاسخ‌دهندگان انتظار دارند بیت کوین به زیر 20,000 دلار سقوط کند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.