با تغییر شاخص ترس و طمع رمزنگاری به سمت خنثی، قیمت بیت کوین بالاتر از 42,000 دلار تثبیت شد

قیمت-بیت-کوین-بالاتر-از-42,000-دلار-تثبیت-شد
آنچه در این مقاله میخوانید

شاخص ترس و طمع رمزارز، که اخیراً در حالت‌های «طمع» و «طمع شدید» نوسان داشت، در روز یکشنبه، ۸ بهمن ۱۴۰۲ (۲۸ ژانویه ۲۰۲۴) به حالت «خنثی» تغییر یافت. این تغییر همزمان با افزایش ارزش بیت کوین به بیش از ۴۲,۰۰۰ دلار صورت گرفت. در هفته گذشته، ارزش بیت کوین افزایش نسبتاً جزئی، حدود ۱.۵ درصد، نسبت به دلار آمریکا را تجربه کرد.

از طمع به خنثی — آرام شدن بازار

ارزش فعلی بیت کوین در حدود ۴۲,۴۷۸ دلار در هر کوین است و نوسان روزانه آن از ۴۱,۳۹۶ دلار تا ۴۲,۸۲۴ دلار در هر واحد مشاهده شده است. تا روز یکشنبه، ارزش بازار این ارز دیجیتال پیشرو، همراه با حجم تجارت جهانی ۱۴.۳۳ میلیارد دلار، به بیش از ۸۳۳ میلیارد دلار می‌رسد. در اقتصاد ۱.۷۱۵ تریلیون دلاری رمزارزها، سهم دامیننس بیت کوین در حدود ۴۸.۶ درصد است.

BTCUSD-2024-01-29
نمودار روزانه جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD)

در طول آخر این هفته، شاخص ترس و طمع رمزارز (CFGI) که در وب‌سایت alternative.me نمایش داده می‌شود، از حالت «طمع» به «خنثی» تغییر کرده است. در ماه گذشته، این شاخص به طور مداوم در حالت‌های «طمع» و «طمع شدید» بوده است. به طور خاص، در تاریخ ۱۹ دی ۱۴۰۲ (۹ ژانویه ۲۰۲۴)، یک افزایش قیمت در بیت کوین باعث بالاترین برآورد «طمع شدید» در شاخص ترس و طمع رمزارز (CFGI) از سال ۲۰۲۱ شد.

تا هفته گذشته، شاخص CFGI با ثبت امتیاز ۵۶ از ۱۰۰، همچنان در حالت «طمع» باقی مانده بود. این شاخص تا دیروز با امتیازی کمتر، ۵۵ از ۱۰۰، همچنان در دسته‌بندی «طمع» باقی ماند. با این حال، این شاخص روز یکشنبه، ۸ بهمن ۱۴۰۲ (۲۸ ژانویه ۲۰۲۴)، امتیاز ۵۴ از ۱۰۰ را ثبت کرد که این روز را در دسته‌بندی «خنثی» قرار می‌دهد. شاخص CFGI با تجزیه و تحلیل عواملی مانند حجم، مومنتوم بازار، نوسانات، سلطه، رسانه‌های اجتماعی و دیگر روندها، احساسات بازار را ارزیابی می‌کند.

در نمودار جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD) بیت‌استمپ (Bitstamp) برای روز یکشنبه، یک اوج قابل توجه در قیمت  42,824 دلار دیده شد. پس از این اوج، قیمت وارد یک دوره تثبیت شد که با نوسانات کمتر و حجم کاهش یافته مشخص شده است، که نشان دهنده حالت تعادل در بازار پس از افزایش اخیر در ارزش این دارایی رمزنگاری شده است. هماهنگ با شاخص ترس و طمع رمزارز (CFGI)، با معامله‌گرانی که برای حرکت بعدی مهم آماده می‌شوند، اسیلاتورها و میانگین‌های متحرک (MAs) بیت کوین نیز دوره‌ای از بی‌طرفی و تعادل را نشان می‌دهند.

نظر شما در مورد آخرین شاخص ترس و طمع رمزارز برای بیت کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره با تغییر شاخص ترس و طمع رمزنگاری به سمت خنثی، قیمت بیت کوین بالاتر از 42,000 دلار تثبیت شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.