18 سناتور آمریکایی اکنون در کنار رمزارزها ایستاده‌اند

18-سناتور-آمریکایی-اکنون-در-کنار-رمزارزها-ایستاده‌اند
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس تحلیل گروه حمایتی کوین‌بیس به نام Stand with Crypto، حداقل 18 سناتور در ایالات متحده از رمز ارزها حمایت می‌کنند.

Stand with Crypto،گروه حمایتی غیرانتفاعی کوین‌بیس، اخیراً داده‌هایی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد حداقل 18 سناتور در ایالات متحده از رمز ارزها حمایت می‌کنند.

Stand with Crypto نشان می‌دهد که سناتورهای جمهوری‌خواه سینتیا لومنیس (Cynthia Lumnis) و تد بِر (Ted Burr) در حال حاضر به عنوان سیاستمداران پرچم‌دار حمایت از رمز ارزها در سنای ایالات متحده محسوب می‌شوند، به طوری که لومنیس 8 لایحه و 184 اظهارنظر عمومی در مورد رمز ارزها ارائه کرده، در حالی که بر نیز 8 لایحه و 24 اظهارنظر ارائه کرده است.

پس از لومنیس و بر، دیگر جمهوری‌خواهان تد کروز (Ted Cruz) و بیل هاگرتی (Bill Hagerty) با پنج لایحه و 92 اظهارنظر در رده بعدی قرار دارند. از 18 سناتوری که از رمز ارزها حمایت می‌کنند، 14 نفر جمهوری‌خواه و تنها چهار نفر دموکرات هستند.

بر اساس گزارش‌ها، در حالی که 18 سناتور ممکن است حامی رمز ارزها باشند، 30 سناتور به طور قطع مخالفت آنها هستند. از 30 سناتوری که موضعی علیه رمز ارزها اتخاذ کرده‌اند، 23 نفر دموکرات، پنج نفر جمهوری‌خواه و دو نفر مستقل هستند.

در مجلس سنای ایالات متحده 100 سناتور وجود دارد که هر ایالت دو نماینده دارد.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری، دونالد ترامپ (Donald Trump) و نامزد مستقل ریاست جمهوری، رابرت اف. کندی جونیور (Robert F. Kennedy Jr) به نظر حامی رمز ارزها هستند.

کندی بیت کوین را به عنوان محور اصلی کمپین انتخاباتی خود قرار داده و وضع قانون در مورد آنها را در صورت انتخاب شدن پیشنهاد داده است، در حالی که ترامپ اخیراً اعلام کرده است که اجازه ایجاد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را نخواهد داد.

در همین حال، رئیس‌جمهور جو بایدن (Joe Biden) در وب‌سایت به عنوان مخالف رمز ارزها ذکر شده است، چون پنج اظهارنظر عمومی داشته که ظاهراً نسبت به دارایی‌های دیجیتال منفی است.

مطرح‌ترین سناتور مخالف رمز ارزها، الیزابت وارن (Elizabeth Warren) است که تاکنون از سه لایحه ضد رمز ارز حمایت یا آنها را ارائه کرده و مجموعاً 76 بیانیه علیه رمز ارزها صادر کرده است.

در جولای 2023، وارن لایحه مبارزه با پول‌شویی دارایی‌های دیجیتال خود را دوباره ارائه کرد که با کمک آنها، قصد دارد بر کیف‌های دیجیتال غیر نگهدارنده نظارت کند، مسئولیت‌های قانون مخفی نگه داشتن بانک را گسترش دهد، و یک برنامه اجرایی برای بررسی مطابقت با قانون مبارزه با پول‌شویی و سایر اقدامات حقوقی برای مبارزه با استفاده غیرقانونی از پول دیجیتال اجرا کند.

در حالی که این لایحه از سوی قانونگذاران بسیاری از هر دو حزب مجلس حمایت می‌شود، اما این قانون از سوی گروه‌های حامی، مورد انتقاد قرار گرفته است که ادعا می‌کنند این لایحه نمی‌تواند به طور مؤثری به استفاده غیرقانونی از دارایی‌های دیجیتال رسیدگی کند.

در سال 2023، الیزابت وارن”جنگ با رمز ارزها” را به عنوان بخش مهمی از کمپین انتخاب مجدد خود در دستور کار خود قرار داد. از آن زمان، او چندین بیانیه عمومی منتشر کرده است که با وجود شواهد فزاینده‌ای که عکس آن را نشان می‌دهند، ادعا می‌کند رمز ارزها به طور قابل توجهی در تأمین مالی تروریسم در خاورمیانه و به طور کلی در فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شوند.

نظر شما در مورد موضع متفاوت سناتورهای آمریکایی در مورد رمزارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره 18 سناتور آمریکایی اکنون در کنار رمزارزها ایستاده‌اند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.