گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 31 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-31-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار داده‌های اقتصادی بهتر از حد انتظار، امروز سهام ایالات متحده تضعیف شد، که این روند بیشتر بر استحکام اقتصاد ایالات متحده برای تحمل تأثیرات نرخ بهره بالاتر تأکید داشت.

موقعیت‌های شغلی در ماه دسامبر به صورت غیر منتظره‌ای به 9 میلیون فرصت شغلی افزایش یافت، در حالی که تعداد کمتری از کارکنان شغل خود را ترک کردند، که نشان‌دهنده رویکردی احتیاط‌آمیزتر در بازار کار است. با وجود افزایش اخیر، عملکرد ماه‌های گذشته همچنان پایین‌تر از میانگین بلندمدت است، که نشان می‌دهد بازار کار در حال آرام شدن است.

در همین حال، ضریب اطمینان مصرف‌کنندگان ایالات متحده به 114.8 افزایش یافت، که بالاترین سطح از انتهای سال 2021 محسوب می‌شود، در حالی که انتظارات مربوط به تورم برای 12 ماه آینده به پایین‌ترین سطح مارس 2020، یعنی 5.2 درصد کاهش یافت. با وجود نرخ‌های تأمین مالی بالا، کاهش فشارهای قیمتی و قدرت کلی شرایط بازار احتمالاً اعتماد را در ماه‌های آینده بالا نگه خواهد داشت.

در حالی که فدرال رزرو قرار است نرخ‌ها را در جلسه فردا تغییر ندهد، زمان‌بندی و مقیاس کاهش‌های آتی بیشتر به بعد موکول شده است. این مسئله باعث کاهش برخی از انتظارات برای کاهش نرخ‌ها در ماه می شد؛ با این حال، احتمال همچنان در سطح بالای 70 درصد باقی مانده است. این مسئله باعث شده است که شاخص دلار و بازدهی اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده امروز در محدوده‌ای مشخص باقی بمانند.

در جای دیگر، همان طور که ما انتظار داشتیم، منطقه یورو از رکود دیگری در سه ماهه چهارم سال 2023 با 0.0 درصد رشد، جلوگیری کرد. ما معتقدیم که این بلوک همچنان از یک رکود کامل جلوگیری خواهد کرد، چون ضریب اطمینان کسب‌وکار و مصرف‌کنندگان با کاهش فشارهای قیمتی بهبود خواهد یافت.

فلزات پایه

نوسانات قیمت فلزات پایه امروز نیز بار دیگر محدود بود، به گونه‌ای که اختلالات اقتصاد کلان تأثیر چندانی بر تغییرات قیمتی نداشتند. داده‌های اقتصادی اخیر بیشتر استقامت بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته در برابر نرخ بهره بالاتر را نشان می‌دهد و ما معتقدیم که اکنون در قیمت‌گذاری فلزات پایه این موضوع در نظر گرفته شده است.

میزان نقدینگی فراوان است و فلزاتی مانند آلومینیوم و مس قادر به تحمل هرگونه شوک خارجی و بازگشت به میانگین خود در زمان مقتضی هستند. بهای آلومینیوم امروز بالاتر از سطح 2,250 دلار در هر تن نگه داشته شد، در حالی که قیمت مس نتوانست به بالاتر از 8,600 دلار در هر تن افزایش یابد.

نیکل بار دیگر سعی کرد به سطح 16,500 دلار در هر تن برسد اما بالاتر از آن مشکل داشت و در نهایت با قیمت 16,508 دلار در هر تن بسته شد.

نفت و فلزات گرانبها

قراردادهای آتی نفت در سطح بالایی باقی ماندند، به طوری که نفت خام وست تگزاس  اینترمدیت (WTI)  و برنت (Brent) به ترتیب، با قیمت‌های 77 و 82 دلار در هر بشکه معامله شدند.

به همین ترتیب، فلزات گرانبها از خود استقامت نشان دادند که باعث شد قیمت طلا و نقره به ترتیب در پایان روز به 2,033 و 23.06 دلار در هر اونس برسد.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 31 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.