استاندارد چارترد انتظار دارد کمیسیون بورس ETFهای اسپات اتریوم را در ماه می تایید کند و اتریوم را به 4000 دلار برساند

استاندارد-چارترد-انتظار-دارد-کمیسیون-بورس-ETFهای-اسپات-اتریوم-را-در-ماه-می-تایید-کند
آنچه در این مقاله میخوانید

استاندارد چارترد (Standard Chartered) پیش‌بینی کرده است که احتمالاً کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ماه می، تصویب یک صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) را تایید خواهد کرد. تحلیلگر این بانک بزرگ، پیش‌بینی می‌کند که قیمت اتر تا زمان تصویب مورد انتظار به 4,000 دلار افزایش یابد.

پیش‌بینی استاندارد چارترد درباره ETF اتریوم

طبق گزارش بلومبرگ (Bloomberg)، استاندارد چارترد روز سه‌شنبه یادداشتی منتشر کرد که دلایل انتظار خود برای تصویب صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ماه می را توضیح می‌دهد. جف کندریک (Geoff Kendrick)، رئیس تحقیقات رمزارز و بازارهای نوظهور غرب در این بانک، انتظار دارد تصویب ETFهای اتریوم توسط SEC مشابه با رویکرد این نهاد نسبت به تصویب ETFهای بیت کوین باشد.

تحلیلگر استاندارد چارترد توضیح داد که ۲۳ می آخرین تاریخی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) باید درخواست‌های ETF اتریوم وانک (Vaneck) و آرک ۲۱شیرز (Ark 21shares) را تایید یا رد کند. او انتظار دارد که مشابه با تصویب ۱۱ ETF بیت کوین در ۱۰ ژانویه، SEC تصمیم نهایی خود را در آخرین روز اتخاذ کند. کندریک معتقد است که وضعیت قانونی و مالی اتریوم شبیه به بیت کوین است و این مسئله نشان‌دهنده الگوی مشابهی برای تصویب ETFهای اتریوم است.

با این حال، گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، همچنان در مورد این که آیا اتریوم یک اوراق بهادار است یا نه، اظهار نظر نکرده است؛ با این حال، او اظهار داشته است که اکثر توکن‌های رمزارز به جز بیت کوین، اوراق بهادار هستند.کمیسیون بورس و اوراق بهادار هفته گذشته تصمیمات خود را در مورد دو درخواست ETF اتریوم را به تعویق انداخت: یکی از بلک‌راک (Blackrock) و دیگری از گری‌اسکیل اینوستمنتس (Grayscale Investments).

تحلیلگران می‌گویند قیمت اتریوم ممکن است به 4000 دلار برسد!

علاوه بر این، رئیس تحقیقات رمزارز استاندارد چارترد توضیح داد که اگر ETH مسیر مشابهی به بیت کوین در طی فرایند تایید ETF خود طی کند، قیمت اتریوم ممکن است تا تاریخ ۲۳ می (3 خرداد) به ۴۰۰۰ دلار برسد. در زمان نوشتن این خبر، اتر در حال معامله با قیمت ۲,۳۷۰ دلار است.

قیمت هدف ۴۰۰۰ دلاری اتریوم (ETH) پیش‌بینی شده از سوی کندریک بر اساس چندین فرضیه کلیدی استوار است، از جمله این که نگرش بازار عمومی برای تایید پایین باقی می‌ماند، نوسانات ضمنی اشتباه است، و SEC در همان روز چندین درخواست ETF اتریوم را همان طور که در مورد درخواست‌های ETF بیت کوین انجام داد، تایید می‌کند.

در حالی که پس از تایید ETF‌های بیت کوین، قیمت بیت کوین با کاهش مواجه شد، و سرمایه‌گذاران از جمله FTX از صندوق بیت کوین Grayscale (GBTC) خارج شدند، استاندارد چارترد اعتقاد دارد که اتریوم بخش زیادی از کاهش قیمت که بیت کوین با آن مواجه شد را نخواهد داشت. این تحلیلگر تأکید کرد که صندوق اتریوم موجود Grayscale درصد کمتری از کل ارزش بازار اتر را نسبت به بیت کوین نگهداری شده در GBTC دارد. او تأکید کرد:

“این عوامل باید اتر را نسبت به بیت کوین کمتر در معرض کاهش ارزش پس از تایید ETFها قرار دهد.”

در همین حال، استاندارد چارترد اوایل این ماه گفت که قیمت بیت کوین ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰ هزار دلار برسد.

نظر شما در مورد پیش‌بینی استاندارد چارترد در مورد تایید ETF‌های اتریوم و قیمت اتر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره استاندارد چارترد انتظار دارد کمیسیون بورس ETFهای اسپات اتریوم را در ماه می تایید کند و اتریوم را به 4000 دلار برساند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.