TEDPIX در روز سه شنبه 9,900 واحد از دست می‌دهد

TEDPIX-در-روز-سه-شنبه-9,900-واحد-از-دست-می‌دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

تدپیکس (TEDPIX)، شاخص اصلی بورس اوراق بهادار تهران (TSE)، روز سه‌شنبه، که چهارمین روز هفته در تقویم ایران است، ۹,۹۳۲ واحد (۰.۴۷ درصد) کاهش یافت و به ۲,۱۱۰,۳۳۵ رسید.

بورس اوراق بهادار تهران یکی از چهار بورس ایران است و مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. سه بورس دیگر عبارت هستند از بورس کالای ایران (IME)، بورس انرژی ایران (IRENEX) و بازار بی‌واسطه ایران (IFB) که به عنوان بازار فرابورس ایران شناخته می‌شود.

معاون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (CBI) بر نیاز به ابزارهای متنوع تأمین مالی در کشور تأکید کرده و اشاره کرده است که این ابزارها هم‌اکنون توسط بازار سهام تأمین می‌شوند.

محمد شیریجیان روز یک‌شنبه گفت: “برای کاهش فعالیت‌های سوداگرانه و سفته‌بازی دلالان در کشور، باید ابزارهای تأمین مالی متنوع شوند.”

این مقام رسمی توضیح داد: “بازار سرمایه نهادی است که سرمایه را به شکل مؤثری به سمت تولید هدایت می‌کند. حال برای تسریع در فرایند انتقال منابع و بهره‌وری بالا، تأمین مالی باید به سوی بنگاه‌ها هدایت شود.”

شیریجیان از دولت و مجلس خواست تا به بازار سهام بیشتر توجه کنند و گفت: “اگر دولت و مجلس توجه بیشتری به بازار سرمایه داشته باشند، شاهد خروج منابع از بازارهای غیر تولیدی و کاهش حباب در سایر بازارهای موازی مانند ارز، سکه، طلا، مسکن و خودرو خواهیم بود.”

در رابطه با راه‌های مهم تأمین مالی در بازار سهام، شیریجیان گفت: “اوراق صکوک و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین ابزارهای تأمین مالی بازار سرمایه هستند، چون بر اساس نیازها و سطح ریسک‌پذیری مؤسسات و افراد طراحی شده‌اند.”

این مقام رسمی اظهار داشت: “بازار سرمایه می‌تواند برای تأمین مالی بلندمدت پروژه‌های ساختمانی بسیار مناسب باشد و با اجرای صحیح، این تأمین مالی منجر به رشد و توسعه اقتصادی پایدار خواهد شد.”

نظر شما در مورد کاهش تدپیکس (TEDPIX)، شاخص اصلی بورس اوراق بهادار تهران (TSE) چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره TEDPIX در روز سه شنبه 9,900 واحد از دست می‌دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.