گزارش روزانه بازار فارکس، 31 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-31-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیا و معاملات آتی S&P 500 یک شبه سقوط کردند.
  • کمیته فدرال بازار باز (FOMC) احتمالا امروز سیاست نرخ بهره خود را به حالت تعلیق درمی‌آورد.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) استرالیا در سه ماهه چهارم کاهش یافت و تولید ناخالص داخلی (GDP) اروپا نسبت به سه ماهه گذشته ثابت بود.

اخبار بازار

  • پس از انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار مربوط به درآمد شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، شاخص‌های سهام آسیا و قراردادهای آتی اس‌اندپی 500 (S&P 500) شب گذشته کاهش یافتند. خلاصه تصمیمات بانک ژاپن در جلسه هفته گذشته نشان داد که بانک ژاپن یک گام به افزایش نرخ بهره نزدیک‌تر شده است. یکی از اعضای کمیته سیاست‌گذاری اظهار داشت که شرایط برای پایان دادن به سیاست نرخ بهره منفی فراهم شده است. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) همچنان انتظار دارد که بانک ژاپن در ماه آوریل از سیاست نرخ بهره منفی خارج شود، اما پس از آن با احتیاط پیش رود. در جای دیگر، بانک ملی مجارستان با کاهش نرخ سیاست‌گذاری خود تنها به میزان 75 واحد، در مقایسه با 100 واحد پایه مورد انتظار، فعالان بازارها را شگفت‌زده کرد. این در حالی است که معاون رئیس بانک اعلام کرده بود که آن‌ها به دلیل کند شدن اقتصاد، نرخ‌ها را به شدت کاهش خواهند داد (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • رویداد برجسته امروز، برگزاری جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در اواخر شب خواهد بود. تیم تحقیقات بارکلیز فکر می‌کند که FOMC احتمالاً نرخ سیاست‌گذاری خود را بدون تغییر نگه خواهد داشت. با این حال، تمرکز بر روی ارتباطات مربوط به جلسه ماه مارس خواهد بود. با توجه به این که تورم مربوط به هزینه مصرف شخصی (PCE) مربوط به کالاهای غیر خوراکی از ژوئن 2023 به طور متوسط کمتر از 2 درصد سالانه بوده است، تیم تحقیقات بارکلیز گمان می‌کند که کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) گرایش تشدید در بیانیه خود را حذف کرده و آن را با زبانی متعادل‌تر جایگزین خواهد کرد. دیروز همچنین داده‌های مربوط به بررسی فرصت‌های شغلی و گردش کار (JOLTS) ایالات متحده منتشر شد که نشان می‌دهد بازار کار همچنان قوی است و پیش از جلسه FOMC، انتظارات را بالا برده است (تحقیقات بارکلیز).
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) استرالیا در سه ماهه چهارم به 0.6 درصد کاهش یافت که کمتر از پیش‌بینی‌های ما و اتفاق نظر بود. با توجه به این نتیجه ضعیف‌تر، ما اکنون انتظار داریم که بانک مرکزی استرالیا (RBA) کاهش نرخ بهره را از سه ماهه سوم سال 2024 به جای سه ماهه چهارم پیش ببرد. ما انتظار داریم که در جلسه ماه آگوست یک کاهش 25 واحدی  انجام شود و در مجموع 75 واحد کاهش نرخ بهره در سال 2024 داشته باشیم. تیم تحقیقات بارکلیز همچنین خاطرنشان می‌کند که تعادل خطر به سمت یک کاهش زودتر متمایل است، هرچند که ما در جلسه بعدی بانک مرکزی استرالیا (RBA)  اطلاعات بیشتری دریافت خواهیم کرد. در جای دیگر، در اروپا، تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم به 0.0 درصد رسید که کمی بالاتر از پیش‌بینی ما 0.1- درصد بود، به این معنی که اقتصاد به سختی از رکود تکنیکال در نیمه دوم سال گذشته جلوگیری کرد. با این حال، ما شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) اسپانیا روندی صعودی داشت که باعث شد ارزش جفت ارز یورو/ پوند (EUR/GBP) دیروز تا 0.5 درصد افزایش یابد (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 31 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.