تقاضا برای طلای هند در سال 2024 با وجود کاهش در سه ماهه مارس افزایش یافت

تقاضا-برای-طلای-هند-در-سال-2024-افزایش-یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

شورای جهانی طلا (WGC) روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود در سه ماهه اول سال 2024، تقاضا برای طلا در هند به دلیل کاهش فروش جواهرات کم شود، اما پیش‌بینی می‌شود که تقاضای سالانه افزایش یابد، چون مصرف‌کنندگان خود را با قیمت‌های بالاتر تطبیق می‌دهند.

افزایش خرید در دومین مصرف‌کننده بزرگ طلا در جهان می‌تواند قیمت‌ها را که در نزدیکی بالاترین سطح خود معامله می‌شوند، پشتیبانی کند. افزایش تقاضا برای واردات همچنین می‌تواند کسری تجاری هند را گسترش دهد و فشار بر روپیه را افزایش دهد.

سوماسوندارام پی.آر. (Somasundaram P.R.)، مدیرعامل عملیات هندی شورای جهانی طلا، به رویترز (Reuters) گفت که تقاضا برای طلا در هند در پنج سال گذشته بین 700 و 800 تن ثابت باقی مانده است، اما انتظار می‌رود از این محدوده خارج شود و در سال 2024 به حدود 800 و 900 تن افزایش یابد.

سوماسوندارام پی.آر. گفت: “با توجه به این واقعیت که قیمت‌های بالا اکنون جذب شده‌اند و رشد اقتصادی قوی است، تقاضا در حال تنظیم مجدد پایه خود به 800 تا 900 تن است.”

شورای جهانی طلا (WGC) در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: تقاضا برای طلا در هند در سال 2023 نسبت به سال قبل 3 درصد کاهش یافته و به 747.5 تن رسیده است که پایین‌ترین میزان از سال 2020 است، چون افزایش قیمت‌ها به رکورد بالایی رسید و تقاضا برای جواهرات را کاهش داد.

سوئیس، امارات متحده عربی، پرو و غنا اصلی‌ترین تامین‌کنندگان طلا برای هند هستند.

شورای جهانی طلا (WGC) گفت: در فصل مارس، انتظار می‌رود تقاضا به دلیل وجود تعداد کمتری از روزهای خوش‌یمن برای ازدواج پایین بماند.

ازدواج‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل محرک خرید طلا در هند هستند، به طوری که طلا به شکل جواهرات بخش مهمی از پوشش عروس و هدیه محبوبی از سوی خانواده و مهمانان محسوب می‌شود.

شورای جهانی طلا (WGC) گفت که مصرف طلا در هند در فصل اکتبر-دسامبر 4 درصد کاهش یافته و به 266.2 تن رسیده است، چون کاهش تقاضا برای جواهرات با افزایش فروش سکه و شمش برای اهداف سرمایه‌گذاری جبران نشد.

سوماسوندارام گفت در همین حال، به دلیل رسیدن قیمت‌ها به رکوردهای بالا، قاچاق طلا به هند افزایش یافته و تقریباً به حدود 130 تن از حدود 110 تن یک سال پیش رسیده است.

مقامات دولتی و صنعتی گفتند که وزارت بازرگانی هند از تقاضای طولانی‌مدت از صنعت جواهرات برای کاهش تعرفه‌های وارداتی بر روی شمش طلا حمایت کرده است، چون نگرانی‌هایی وجود دارد که این تعرفه‌ها ممکن است به صادرات ناپایدار جواهرات این کشور آسیب بیشتری وارد کنند.

دیدگاه خود را درباره تقاضا برای طلای هند در سال 2024 با وجود کاهش در سه ماهه مارس افزایش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.