محاکمه زن متهم به پولشویی بیت کوین برای کلاهبردار چینی در انگلیس

محاکمه-زن-متهم-به-پولشویی-بیت-کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

یک شهروند بریتانیایی به نام جیان وِن (Jian Wen) به تازگی در انگلیس به دلیل پولشویی بیت کوین‌ها برای یک کلاهبردار فراری چینی به نام یادی ژانگ (Yadi Zhang) محاکمه شده است. دادستان‌ها اصرار دارند که وِن از این که بیت کوین‌های ژانگ از طریق اموال مسروقه به دست آمده‌اند، آگاه بوده است. با این حال، ون از اقدامات خود دفاع کرده و اظهار داشته که تصور می‌کرده ژانگ ثروت خود را از طریق کسب و کار جواهرات، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و عملیات استخراج بیت کوین به دست آورده است.

مدیریت ثروت ژانگ

یک زن چینی-بریتانیایی به نام جیان ون به اتهام پولشویی بیت کوین هایی که با 6.3 میلیارد دلار سرقت شده از بیش از 128000 سرمایه گذار در چین به دست آمده، در بریتانیا محاکمه می‌شود. بر اساس ادعاهای دادستان‌ها، ون با سه اتهام پولشویی برای تبعه چینی به نام یادی ژانگ مواجه است.

گفته می‌شود که ژانگ، که از دست عدالت فراری است، این کلاهبرداری بزرگ را از طریق کسب‌وکار جعلی مدیریت ثروت خود بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ انجام داده است. سپس، او بخشی از پول‌های دزدیده شده را به بیت کوین (BTC) تبدیل کرده و سپس با هویت جعلی به لندن رفته است.

پس از ورود به انگلیس، ژانگ برای تبدیل بیت کوین (BTC)  خود به پول نقد، جواهرات و اقلام لوکس دیگر به سراغ وِن رفته است. سازمان خدمات دادستانی سلطنتی (CPS) ادعا می‌کند که هدف نهایی ژانگ “پنهان کردن منبع واقعی اموال” بوده است.

در جریان محاکمه، گیلیان جونز (Gillian Jones,)، نماینده دادستانی سلطنتی، اظهار داشت که هرچند وِن در کلاهبرداری دخیل نبوده، اما ممکن است اطلاع داشته که بیت کوین‌های ژانگ از فعالیت‌های جنایی به دست آمده‌اند. جونز از هیئت منصفه خواست تا از وِن بپرسند آیا او از فعالیت‌های جنایی ژانگ آگاهی داشته است.

دادستان چنین استدلال کرد که ون، که شهروند تبعه بریتانیا است، عمدا به عنوان نماینده برای ژانگ عمل کرده و احتمالا برای این کار پولی دریافت کرده است. با این حال، ون از اقدامات خود دفاع کرده و گفته است که او فکر می‌کرده ژانگ ثروت خود را از طریق کسب‌وکار جواهرات، دارایی‌های ملکی و عملیات استخراج بیت کوین به دست آورده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که انتظار می‌رود محاکمه او تا اوایل ماه مارس ادامه یابد.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره محاکمه زن متهم به پولشویی بیت کوین برای کلاهبردار چینی در انگلیس بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.