در سال 2023، روس‌ها 95 تن شمش طلا خریداری کردند، اما هنوز تصمیمی در مورد محدودیت‌های صادراتی گرفته نشده است!

روس‌ها-95-تن-شمش-طلا-خریداری-کردند
آنچه در این مقاله میخوانید

الکسی مویسه‌یف (Alexei Moiseyev)، معاون وزیر دارایی روسیه، به خبرنگاران گفت که افراد در روسیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۹۵ تن طلا به صورت شمش خریداری کردند.

بر اساس داده‌های تجدید نظر شده از وزارت دارایی، این مقدار نسبت به سال ۲۰۲۲، که خریدها حدود ۱۰۰ تن بود، کاهش یافته است.

مویسه‌یف گفت که بیشتر خریدها در سه‌ ماهه چهارم سال انجام شد، زمانی که حقوق گمرکی صادراتی مرتبط با نرخ ارز اعمال شد.

او افزود: “ما متوجه شدیم که سال از دو نیمه تشکیل شده است، یا دقیق‌تر بگوییم سه سه‌ماهه و یک سه‌ماهه، و خریدهای طلا توسط افراد در طول کل سال به طور پیوسته کاهش یافت و سپس در سه ‌ماهه چهارم به شدت افزایش یافت. و البته همزمانی با اعمال حقوق گمرکی از تاریخ ۱ اکتبر (10 مهر)، ما را حیرت‌زده کرد.”

وزارت دارایی تصور می‌کند که خروج طلا از کشور توسط افراد ممکن است راهی برای دور زدن حقوق گمرکی صادرات مرتبط با نرخ ارز باشد و پیشنهاد داده است که محدودیت‌هایی اعمال شود.

مویسه‌یف گفت: “در این مرحله، تصمیمات مشخصی در مورد محدودیت اتخاذ نشده است، چون ما همچنان در حال مشاهده آن چیزی هستیم که در حال رخ دادن است – آیا این نوعی افزایش یک‌باره بوده یا واقعا یک روند جدید است.”

او افزود که تقاضا در حال حاضر بالا باقی مانده است و بازیگران بازار شاهد کمبود شمش‌های طلا به اندازه خرده‌فروشی هستند.

او گفت: “اگر تصمیمی برای محدود کردن صادرات اتخاذ شود، این محدودیت به واحدی کم و بیش رایج، وزن یک شمش طلا، وابسته خواهد بود.”

مویسه‌یف اظهار داشت: “اما البته ما همچنین درک می‌کنیم که هرگونه محدودیت بیش از حد نیز می‌تواند به کسب‌وکارهای مشروع آسیب برساند. و، البته، قبل از این که چنین محدودیت‌هایی وضع شوند باید، البته، به دقت مطالعه کنیم. که همین کاری است که ما اکنون انجام می‌دهیم.”

دیدگاه خود را درباره در سال 2023، روس‌ها 95 تن شمش طلا خریداری کردند، اما هنوز تصمیمی در مورد محدودیت‌های صادراتی گرفته نشده است! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.