نگرانی بانک مرکزی کانادا از بودجه فدرال

نگرانی بانک مرکزی کانادا از بودجه فدرال
آنچه در این مقاله میخوانید

تیف ماکلم، رئیس بانک کانادا روز پنجشنبه گفت جاستین ترودو، نخست وزیر باید از افزایش هزینه‌های عمده در بودجه فدرال بعدی خود اجتناب کند تا مانع از تلاش‌های بانک مرکزی برای کاهش تورم سرسخت نشود.

مکلم در شهادت کمیته مالی مجلس عوام گفت: اگر افزایش هزینه‌های زیادی وجود داشته باشد.، این امر می‌تواند مانع از کاهش تورم به هدف در جدول زمانی شود که ما تعیین کرده‌ایم.

فرماندار گفت که هزینه‌های کلی دولت در سطوح فدرال، استانی و شهری در حال حاضر حدود 2.25 درصد در سال افزایش می‌یابد که به کاهش تورم کمکی نمی‌کند.

در طول همه‌گیری، کسری بودجه کشور به بالاترین حد تاریخی رسید و مخالفان بارها از دولت ترودو به دلیل افزایش تورم با هزینه‌هایش انتقاد کرده‌اند.

بانک مرکزی کانادا در تلاش برای مهار تورم، نرخ کلیدی یک شبه خود را در بالاترین حد در 22 سال گذشته 5 درصد نگه داشته است، حتی با وجود اینکه رشد تولید ناخالص داخلی ضعیف بوده و تورم بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی خود باقی مانده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تحولات غیرمنتظره، مانند انسداد ناگهانی زنجیره تامین، همچنان می‌تواند بانک مرکزی را مجبور به افزایش مجدد نرخ‌های بهره کند، حتی اگر اکنون بیشتر بر روی زمان شروع کاهش آن تمرکز کرده است.

مکلم گفت: بانک مرکزی می‌خواهد قبل از اینکه نرخ بهره را کاهش دهد، شاهد کاهش فشار قیمت‌ها و روشن شدن حرکت نزولی در تورم اساسی باشد.

دیدگاه خود را درباره نگرانی بانک مرکزی کانادا از بودجه فدرال بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.