Ark Invest و 4 «عامل اصلی» که قیمت بیت کوین را در سال 2024 افزایش می‌دهند

ark-big-ideas-bitcoin
آنچه در این مقاله میخوانید

شرکت مدیریت دارایی آرک اینوست (Ark Invest) به چهار عامل اصلی که باعث افزایش قیمت بیت کوین در این سال شده‌اند، اشاره کرده است. Ark Invest در مطلب مربوط به ایده‌های بزرگ خود در سال ۲۰۲۴، اعلام کرده است: “بیت کوین به عنوان یک دسته دارایی مستقل که شایسته گنجانده شدن به صورت استراتژیک در سبدهای سرمایه نهادی است، ظهور کرده است. تغییر در مفهوم بیت کوین – از ابزاری برای ریسک کردن به یک سرمایه‌گذاری استراتژیک در یک سبد سرمایه متنوع – باید مشخصه تکامل آن در ۲۰۲۴ باشد.”

ایده‌های بزرگ آرک اینوست برای سال ۲۰۲۴

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری آرک اینوست(Ark Invest)  روز چهارشنبه ایده‌های بزرگ خود برای سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد. این شرکت مدیریت دارایی توضیح داد: “ایده‌های بزرگ، تحلیل جامعی از همگرایی فناورانه و توانایی آن برای متحول کردن صنایع و اقتصادها را ارائه می‌دهد”. با استناد به تحقیقات آرک، در این گزارش آمده است: “بیت کوین به عنوان یک دسته دارایی مستقل که شایسته گنجانده شدن به صورت استراتژیک در سبدهای سرمایه نهادی است، ظهور کرده است.”

گزارش مربوط به ایده‌های بزرگ در مورد موضوعات مختلفی بحث می‌کند، از جمله چهار «عامل اصلی» که آرک انتظار دارد قیمت بیت کوین را در سال ۲۰۲۴ افزایش دهد. اولین عامل، راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین در ماه ژانویه است. آرک توضیح داد که ETF‌های اسپات بیت کوین که “در بزرگترین بورس‌های سهام معامله می‌شوند، به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا از طریق حساب‌های کارگزاری موجود خود سهام را خرید و فروش کنند، و باید منحنی یادگیری و پیچیدگی‌های عملیاتی مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در بیت کوین را کاهش دهند.” آرک یکی از مدیران دارایی بود که در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) یک ETF اسپات بیت کوین را راه‌اندازی کرد.

دومین عامل اصلی، هاوینگ (halving) بیت کوین در آینده نزدیک است که تقریباً هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد. هاوینگ بعدی برای ماه آوریل برنامه‌ریزی شده است. آرک در اینم مورد اظهار داشت:

“به لحاظ تاریخی، هر رویداد هاوینگ همزمان با آغاز یک بازار صعودی بوده است. انتظار می‌رود در آوریل ۲۰۲۴، این هاوینگ نرخ تورم بیت کوین را از حدود ۱.۸ درصد به حدود ۰.۹ درصد کاهش دهد.”

در این گزارش آمده است که یکی دیگر از عوامل اصلی «توسعه‌های رگولاتوری» است. آرک خاطرنشان کرد که “ورشکستگی‌های FTX و Celsius فشار برای رگوله کردن جهانی رمز ارزها که شفاف‌تر و بازتر باشد را افزایش داده است، که شامل احتمال تصویب یک لایحه در آمریکا که چارچوب قانونگذاری برای رمز ارزها را برقرار می‌کند، و اجرای قانون بازارها در دارایی‌های کریپتو (MiCA) در اروپا، که صدور مجوز برای ارائه‌دهندگان کیف پول‌های رمز ارز و صرافی‌ها در اتحادیه اروپا را الزامی می‌کند، هستند.”

آرک گفت: “چهارمین عامل اصلی برای بیت کوین در این سال «پذیرش نهادی» است،” و در ادامه، توضیح داد:

“تغییر در مفهوم بیت کوین – از ابزاری برای ریسک کردن به یک سرمایه‌گذاری استراتژیک در یک سبد سرمایه متنوع – باید مشخصه تکامل آن در ۲۰۲۴ باشد.”

شرکت مدیریت دارایی خاطرنشان کرد: “به عنوان نمونه‌ای از این تکامل، لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک‌راک (Blackrock)، موضع خود را از تردید نسبت به بیت کوین به پتانسیل آن به عنوان یک ‘دارایی با کیفیت بالا’ تغییر داده است.” بلک‌راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، از جمله شرکت‌هایی بود که در تاریخ ۱۱ ژانویه یک ETF اسپات بیت کوین را راه‌اندازی کرد. از آن زمان، ایشارز بیت کوین تراست (IBIT) آن بیش از ۷۰ هزار بیت کوین جمع‌آوری کرده است.

ماه گذشته، کتی وود (Cathie Wood)، مدیرعامل آرک اینوست، گفت که شرکت او انتظار دارد ETF‌های اسپات بیت کوین، جریان‌های قابل توجهی از سرمایه‌گذاری‌های نهادی را جذب کنند که قیمت بیت کوین را «بسیار بالاتر» خواهد برد. او همچنین گفت که احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۱.۵ میلیون دلار تا سال ۲۰۳۰ افزایش یافته است.

نظر شما در مورد عوامل اصلی افزایش‌دهنده قیمت بیت کوین در این سال، آن چنان که توسط آرک اینوست در مطلب مربوط به ایده‌های بزرگ آن توصیف شده است، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره Ark Invest و 4 «عامل اصلی» که قیمت بیت کوین را در سال 2024 افزایش می‌دهند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.