پیمانکاران ایرانی در حال اجرای پروژه‌های انرژی در 50 کشور جهان

پیمانکاران-ایرانی-در-حال-اجرای-پروژه‌های-انرژی-در-50-کشور-جهان
آنچه در این مقاله میخوانید

به گزارش خبرگزاری ایرنا (IRNA)، علی‌اکبر مهرابیان، وزیر انرژی ایران، گفت که پیمانکاران ایرانی در حال حاضر پروژه‌های آب و برق را در ۵۰ کشور مختلف در سراسر جهان اجرا می‌کنند.

مهرابیان در یک کنفرانس مطبوعاتی روز شنبه گفت: “عملکرد کشور در زمینه خدمات فنی و مهندسی ستودنی است و ما خدمات خوبی را در کشورهای منطقه ارائه می‌دهیم و امروزه متخصصان صنعت آب و برق کشور ما در بیش از ۵۰ کشور جهان فعال هستند.”

او افزود: “امروزه صنعت آب و برق ایران از یک صنعت کاملاً وابسته به خودکفایی کامل رسیده است که این موضوع به دلیل تلاش‌های متخصصان داخلی است.”

بر اساس گفته‌های وزیر، شرکت‌های داخلی اکنون نه تنها نیازهای کشور را برآورده می‌کنند، بلکه بسیاری از کشورهای همسایه به خدمات ایران نیاز دارند و اکنون جمهوری اسلامی دارای شرکت‌های توانمند و پیشروی بسیاری در بخش مهندسی است.

صادرات-خدمات-فنی-ایران

سیاست ایران برای افزایش صادرات غیرنفتی به عنوان یک استراتژی قوی برای خنثی کردن تحریم‌های آمریکا تنها به محصولات محدود نمی‌شود، در حالی که کشور همچنین عزم خود را برای گسترش صادرات خدمات فنی و مهندسی جزم کرده است.

با توجه به توانایی بالای ایران در این زمینه، تقویت چنین صادراتی مزیتی برای گسترش تجارت خارجی کشور به ویژه با همسایگان خواهد بود.

در ماه اردیبهشت گذشته، علی‌اکبر مهرابیان، وزیر انرژی ایران، گفت که صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

مهرابیان پس از جلسه‌ای با زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق، در بغداد به خبرنگاران گفت: “تبادلات قابل توجهی در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت برق بین دو کشور صورت گرفته است.”

مهرابیان اظهار داشت که شرکت‌های توانمند ایرانی نیروگاه‌های برقی در عراق ساخته‌اند و گفت: “علاوه بر تبادل تجربیات در زمینه نگهداری و تعمیر نیروگاه‌ها، توسعه شبکه و غیره، مذاکرات خوبی نیز در زمینه‌های دیگر انجام شده است.”

نظر شما در مورد افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به کشورهای دیگر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیمانکاران ایرانی در حال اجرای پروژه‌های انرژی در 50 کشور جهان بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.