وزارت خزانه داری اسپانیا اصلاحات مالیاتی را برای اجازه توقیف ارزهای دیجیتال پیشنهاد می‌کند

وزارت-خزانه-داری-اسپانیا-اصلاحات-مالیاتی-را-برای-اجازه-توقیف-ارزهای-دیجیتال-پیشنهاد-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

خزانه‌داری اسپانیا پیشنهادی برای اصلاح مالیاتی ارائه داده است تا در صورت تصفیه بدهی‌های مالیاتی، ضبط دارایی‌های رمزارزی را ممکن سازد. بر اساس منابع محلی، این پیشنهاد همچنین به اداره دولتی اجازه می‌دهد که این دارایی‌های دیجیتال را به عنوان بخشی از اقدامات اولیه با اعلام موسسات پول الکترونیکی به عنوان عوامل وصول مالیات، مصادره کند.

خزانه‌داری اسپانیا به دنبال ضبط رمزارز برای بدهی‌های مالیاتی است

خزانه‌داری اسپانیا به دنبال کسب کنترل و نظارت بر دارایی‌های رمزارزی متعلق به مودیان مالیاتی است. این نهاد پیشنهاد می‌کند قانون مالیاتی فعلی را اصلاح کند تا اجازه دهد آژانسیا تریبوتاریا (Agencia Tributaria)، سازمان نظارت مالیاتی ملی، هنگام وصول بدهی‌های مودیان مالیاتی، دارایی‌های رمزارزی را ضبط کند.

پیشنهاد، که در سال ۲۰۲۱ به اتحادیه اروپا (EU) ارائه شد، به زودی اجرایی خواهد شد، چون منابع محلی توضیح می‌دهند که دولت به سرعت در حال ایجاد شرایط لازم برای قابل اجرا بودن اصلاحات است.

دولت اسپانیا یک فرمان سلطنتی صادر کرده است که اکنون موسسات پول الکترونیکی را به عنوان عوامل وصول مالیات اعلام کرده است، به این معنی که این موسسات باید در صورت درخواست دولت، اقدامات توقیف را بر روی پول دیجیتال و دارایی‌های رمزارزی مشتریان اجرا کنند، وظیفه‌ای که پیش از این تنها از بانک‌های سنتی و موسسات اعتباری خواسته می‌شد.

همچنین، امسال، مودیان مالیاتی برای اولین بار ملزم به اعلام دارایی‌های رمزارزی نگهداری شده خود در خارج از کشور خواهند بود، داده‌هایی که برای اعمال این قانون جدید پس از تصویب آن مفید خواهد بود. در صورت نیاز، داده‌های حاصل از اظهارنامه‌های مالیاتی رمزارز از سال ۲۰۲۱ نیز برای وصول پول از بدهی‌های مالیاتی استفاده خواهد شد.

با این حال، اعمال سریع این قوانین رمزارز، باری بر دوش مقامات نظارتی اسپانیایی خواهد گذاشت که مجبور خواهند بود تعاریف خود را تغییر دهند و با چارچوب مالیاتی جدید و قوانین آن به دلیل عدم سازگاری با مفاهیم معرفی شده در قوانین سراسری اتحادیه اروپا مانند MiCA، مقررات بازارهای دارایی‌های رمزارز، که تعریف متفاوتی از رمزارز دارد، و دستورالعمل مالیاتی عمومی اتحادیه اروپا که قرار است در ۲۰۲۶ اعمال شود، تطبیق دهند.

نظر شما در مورد پیشنهاد اصلاحیه مالیاتی برای اجازه دادن به دولت اسپانیا برای ضبط و توقیف دارایی‌های رمزارزی از مودیان مالیاتی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره وزارت خزانه داری اسپانیا اصلاحات مالیاتی را برای اجازه توقیف ارزهای دیجیتال پیشنهاد می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.