بازار سهام در موقعیت بحرانی

بازار سهام در موقعیت بحرانی
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های تازه هفته گذشته نشان داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ژانویه 353000 نفر افزایش یافته است که به میزان قابل توجهی از برآورد 185000 داو جونز پیشی گرفته است، در حالی که میانگین درآمد ساعتی 0.6 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است.

چرا بازار سهام با قدرت اقتصادی و اینکه فدرال رزرو مجبور است این نرخ‌ها را بالا نگه دارد، قیمت‌گذاری شده است؟ کول اسمید هشدار داد که این یک چیز بسیار خطرناک برای سهام است.

به گفته کول اسمید، مدیر عامل Smead Capital Management، بازار سهام ایالات متحده در یک نقطه بسیار خطرناک قرار دارد زیرا تعداد مشاغل قوی و رشد دستمزدها نشان می‌دهد که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر مطلوبی نداشته است.

این ارقام پس از آن منتشر شد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت، بانک مرکزی احتمالاً همانطور که برخی از فعالان بازار پیش‌بینی کرده بودند، نرخ بهره را در ماه مارس کاهش نخواهد داد.

اسمید، که تا کنون به درستی انعطاف‌پذیری مصرف‌کننده آمریکایی در مواجهه با سیاست‌های پولی سخت‌تر را پیش‌بینی کرده است، روز دوشنبه به CNBC Squawk Box Europe گفت که ریسک واقعی در تمام این مدت این بوده است که اقتصاد چقدر قوی بوده است.

اگر قدرت در بازار کار، احساسات مصرف‌کننده و ترازنامه خانوارها انعطاف‌پذیر باقی بماند، فدرال رزرو ممکن است مجبور شود نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد. این در نهایت به این معنی است که تعداد بیشتری از شرکت‌های بورسی مجبور به سرمایه‌گذاری مجدد در سطوح بسیار بالاتر از قبل خواهند بود و بنابراین ممکن است بازار سهام از قدرت در اقتصاد بهره نبرد.

اسمید دوره‌ای بین سال‌های 1964 و 1981 را برجسته کرد که در آن اقتصاد به طور کلی قوی بود، اما بازار سهام به دلیل تداوم فشارهای تورمی و شرایط سخت پولی منتفع نشد و پیشنهاد کرد که بازارها ممکن است وارد دوره مشابهی شوند.

دیدگاه خود را درباره بازار سهام در موقعیت بحرانی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.