گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 6 فوریه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-6-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

در پی انتشار داده‌های اقتصادی بهتر از حد انتظار، سهام آمریکا در ابتدای روز وضعیت نامطلوبی داشت. مهم‌تر از آن، بیانیه فدرال رزرو برای بالا نگه داشتن نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تر، به قیمت‌گذاری بر اساس کاهش نرخ بهره در آینده کمک کرده است. در زمان نگارش این گزارش، احتمال کاهش‌ نرخ‌ها در ماه‌های مارس و می، به ترتیب، ۱۶ و ۵۸ درصد است، که بیشتر احتمال دارد که روند کاهش نرخ‌ها در ماه ژوئن آغاز شود.

این مسئله باعث اصلاح قوی در بازار اوراق قرضه شده، که بازده ۱۰ ساله را به ۴.۱۶ درصد و بازده ۲ ساله را به بالاترین سطح‌ها در سال ۲۰۲۴ رسانده است.

دلار اکنون با قیمت ۱۰۴.۵۰ معامله می‌شود. از دیدگاه کلان اقتصادی، بخش آمریکا در ماه ژانویه بیشترین رشد را در چهار ماه گذشته داشته، که پایداری مستمر اقتصاد برای تحمل فشار ناشی از نرخ‌های بالاتر را نشان می‌دهد.

فلزات پایه

چین نیز شاهد گسترش اقتصادی در بخش خدمات بود، اما تصمیم این کشور برای کاهش وابستگی به سرمایه‌گذاری خارجی باعث کاهش عملکرد فلزات پایه شده است. علاوه بر این، روند صعودی شاخص دلار نیز بر قیمت‌ها تأثیر گذاشت.

در نتیجه، بهای آلومینیوم به ۲,۲۱۲.۵۰ دلار در هر تن کاهش یافت و قیمت مس به زیر سطح ۸,۴۰۰ دلار در هر تن رسید و با قیمت ۸,۳۵۹.۵۰ دلار در هر تن بسته شد.

بهای نیکل نیز به زیر ۱۶,۰۰۰ دلار در هر تن کاهش یافت، اما عدم تمایل به کاهش به زیر سطح حمایت قوی در ۱۵,۸۹۵ دلار در هر تن نشان می‌دهد که احتمالاً نوسانات اندکی در کوتاه مدت بروز خواهد کرد.

روی و قلع بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتند، و بهای آنها از سطوح حمایت قوی پایین‌تر رفت تا به ترتیب، با قیمت‌های ۲,۴۲۰ و ۲۴,۸۳۶ دلار در هر تن بسته شوند.

انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه ژانویه دوباره عملکرد ضعیفی داشته باشد که می‌تواند تأثیر منفی بر عملکرد بازار در روز انتشار داده‌ها (۸ فوریه) داشته باشد.

نفت و فلزات گرانبها

ارزش قراردادهای آتی نفت امروز کمی کاهش یافت، و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) با کاهشی نسبی، به ترتیب، به ۷۲ و ۷۷ دلار در هر بشکه رسید.

طلا و نقره تحت تأثیر افزایش بازده اوراق خزانه‌داری قرار گرفتند و بهای آنها، به ترتیب، به ۲,۰۲۰ و ۲۲.۲۷ دلار در هر اونس کاهش یافتند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 6 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.