هنرمندان به پرداخت 9 میلیون دلار در مناقشه مربوط به حق چاپ BAYC محکوم شدند

هنرمندان-به-پرداخت-9-میلیون-دلار-در-مناقشه-مربوط-به-حق-چاپ-BAYC-محکوم-شدند
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از یک دعوای حقوقی پر سر و صدا بر سر استفاده غیرمجاز از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) کپی‌رایت شده باشگاه قایقرانی بورد ایپ (Bored Ape Yacht Club – BAYC)، هنرمندان رایدر ریپس (Ryder Ripps) و جرمی کاهن (Jeremy Cahen) از سوی یک دادگاه فدرال مکلف به پرداخت ۹ میلیون دلار خسارت به یوگا لبز (Yuga Labs) شدند.

یوگا لبز در دعوای BAYC بزرگ برنده شد و هنرمندان به پرداخت ۹ میلیون دلار محکوم شدند

پس از رد ادعاهای متقابل هنرمندانی با نام‌های رایدر ریپس و جرمی کاهن در یک دعوای پرسروصدای حقوقی در مورد کپی‌رایت، آنها از سوی دادگاه مکلف شده‌اند حدود ۹ میلیون دلار خسارت به یوگا لبز، خالق باشگاه قایقرانی بورد ایپ (BAYC)، پرداخت کنند.

ریپس و کاهن، که به خاطر راه‌اندازی مجموعه رایدر ریپس بی‌ای‌وای‌سی (RR/BAYC) شناخته شده‌اند، از می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) درگیر دعواهای حقوقی بوده‌اند. پروژه آنها، که از برند BAYC بهره‌برداری کرده بود، متهم به نقض حقوق کپی‌رایت یوگا لبز شناخته شد، که به یک دعوای حقوقی که در آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) با پیروزی یوگا لبز به پایان رسید، منجر شد.

ابتدا، دادگاه مقرر کرد که ریپس و کاهن باید ۱.۵۷ میلیون دلار به عنوان خسارت به یوگا لبز پرداخت کنند و هزینه‌های حقوقی را متحمل شوند. با این حال، حکم دادگاهی جدیدی به تاریخ ۲ فوریه (۱۳ بهمن ۱۴۰۱)، حاکی از افزایش جریمه‌ها مجموعاً حدود ۹ میلیون دلار است. این مبلغ شامل استرداد، هزینه‌های حقوقی و هزینه‌های شاهد کارشناس می‌شود، که شدت نقض حقوق مربوط به کپی‌رایت را منعکس می‌کند.

علاوه بر این، از هنرمندان خواسته شده است که هر یک از NFTهای RR/BAYC که متعلق به آنها است را یا نابود کنند یا آنها را برای امحاء به یوگا لبز تحویل دهند. این دستور شامل تمام مواد نقض‌کننده مرتبط، از جمله اقلام تبلیغاتی و آگهی‌های دارای نشان BAYC می‌شود. آنها همچنین ملزم شده‌اند تا تمام حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و قرارداد هوشمند مرتبط با مجموعه RR/BAYC را تسلیم کنند.

ادعاهای متقابل ارائه شده توسط ریپس و کاهن، که شامل ادعاهایی در مورد آسیب‌های عاطفی و درخواست برای حکم اعلامی در مورد عدم توهین بود، توسط قاضی رد شد. حکم دادگاه بر ادعاهای یوگا لبز در مورد عنوان کاذب مبدأ و تصرف سایبری تأکید کرد، که رسمی را برای حفاظت از حقوق مالکیت فکری در فضای NFT که به سرعت در حال تحول است، بنا نهاد.

کاهن، که در میان دنبال‌کنندگان خود در X به عنوان پاولی (Pauly) شناخته می‌شود، برنامه‌هایی برای تجدیدنظر در دادگاه حوزه نهم کالیفرنیا اعلام کرده است، که نشان‌دهنده تداوم احتمالی این سریال حقوقی است.

فکر می‌کنید درخواست تجدیدنظر کاهن در دادگاه حوزه نهم کالیفرنیا موفق خواهد بود؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هنرمندان به پرداخت 9 میلیون دلار در مناقشه مربوط به حق چاپ BAYC محکوم شدند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.